سال 1385، يک فيلم خصوصي منتسب به زهرا امير ابراهيمي در فضاي مجازي منتشر شد و به سرعت شيوع پيدا کرد. او در آن زمان به دليل بازي در سريال "نرگس"، به شدت مشهور شده بود اما ناگهان در اوج محبوبيت و در حالي که آينده درخشاني براي او در سينماي ايران پيش بيني مي شد، فاجعه رخ داد و سرنوشت يک دختر ايراني به کلي دگرگون شد.

فاجعه اما فقط براي امير ابراهيمي نبود. هر چند او در اين ماجرا درگير آبرويش شد و نهايتاً ترک وطن کرد، اما واقعيت اين است که در اين ميان ، فاجعه ديدگان اصلي ، همه ما مردمي بوديم و هستيم که آن فيلم ديديم، منتشر کرديم، دست به دست پخش کرديم و موبايل به موبايل پراکنديم تا خداي ناکرده کسي نباشد که فيلم خصوصي يک شهروند را نديده باشد! حتي در آن زمان، سي دي فروشان غيرقانوني هم در کنار گوش عابران زمزمه مي کردند که فيلم زهرا امير ابراهيمي را هم دارند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |

 


طي يک سال گذشته وضعيت ژئوپليتيکي جهان اين دو کشور را به سمت يکديگر سوق داده است، همانطور که باعث نزديکي بيشتر روسيه و چين شده است. اکنون هم روسيه و هم ايران تحت تحريم‌هاي غرب قرار دارند، ضمن اينکه غرب حتي سعي نمود تا از «کارت ايران» عليه روسيه استفاده کند، ولي در اين خصوص موفق نشد.
روزنامه «وزگلاد» روسيه ديروز، پنج شنبه در يادداشتي به قلم «پيتر آکوپوف» و با عنوان «انتخاب آريايي: ايران و روسيه ملزم به مشارکت راهبردي با يکديگر هستند»، نوشت: در حال حاضر بيش از هر زمان ديگر اين احتمال وجود دارد که رايزني‌هايي که در وين آغاز شده، نهايتا منجر به بسته شدن پرونده هسته‌اي ايران شده و اين موضوع ديگر از رديف يکي از مهمترين موضوعات دستور کار جهاني خارج شود. البته به همراه اين رويداد، اين سئوال هم پيش خواهد آمد که ايران بعد از لغو تحريم‌ها به چه سمت سوق پيدا خواهد کرد؟ پاسخ اين سئوال براي روسيه داراي اهميت بسيار زيادي است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |



اين روزها شعله‌هاي درگيري و جنگ در خاورميانه اين بار با حملات تروريستي داعش گره‌خورده است؛ چرا خاورميانه هيچ وقت روي آرامش را به‌خود نمي‌بيند؟

چه دستي در ميان است که در هر دوره زماني اين منطقه شاهد جنگ و خونريزي است و پيشرفت و توسعه در آن همواره زير سايه اين ترمز هميشگي بوده است؟ آموزش، توسعه و اقتصاد در خاورميانه هر چقدر عقب باشد اما نتيجه يک پژوهش جديد نشان داده که بازار خريد تسليحات در اين منطقه در اين سال‌ها هر روز داغ‌تر از روز گذشته بوده است؛ تسليحاتي که توليد‌کننده اصلي آن شرکت‌هاي آمريکايي و اروپايي به‌حساب مي‌آيند.

گزارش اخير مرکز صلح بين‌المللي استکهلم نشان مي‌دهد که کشورهاي خاورميانه به جاي سرمايه‌گذاري در آموزش و تحصيل طي حداقل ۱۵ سال گذشته خريد تسليحات نظامي‌شان به‌صورت ميانگين سه‌برابر شده است. در گزارش هزينه‌هاي نظامي جهان آمده است که کشورهاي خاورميانه که در سال ۱۹۹۸به‌صورت ميانگين ۴۰ميليارد دلار براي تسليحات هزينه مي‌کردند، در سال‌جاري به‌طور ميانگين مبلغ ۱۲۰ميليارد دلار براي خريدهاي نظامي هزينه کرده‌اند.

در مقابل کشورهاي اروپايي هزينه‌هاي خريد تسليحات خود را به‌تدريج کم کرده‌اند و بودجه‌شان روي آموزش، پژوهش و رفاه اجتماعي متمرکز شده است. نگاهي به آمار بانک جهاني بيندازيد متوجه مي‌شويد که در جهان ميانگين سرمايه‌گذاري کشورها در بخش آموزش حدود ۵ درصد بودجه ملي است. اما تقريباً همه کشورهاي ديگر خاورميانه رقم سرمايه‌گذاري در بخش آموزش‌شان بسيار کمتر از اين ميزان است: مصر ۳.۸ درصد، بحرين۲.۶ درصد، لبنان ۲.۲درصد از بودجه سالانه‌شان را صرف آموزش و تحصيل مي‌کنند.

در ميان هياهوي نا‌امني و جنگ در اين منطقه در مقابل پايين بودن بودجه آموزش و تحصيل هزينه خريدهاي نظامي هر روز بيشتر شده است و شرکت‌هاي تسليحاتي هنوز سود هنگفتي به جيب مي‌زنند.نگاهي به نمودار سر به فلک کشيده هزينه تسليحات نظامي کشورهاي خاورميانه نشان مي‌دهد که تنور چه کساني از آتش جنگ و نا‌امني در خاورميانه گرم مي‌شود. جنگ در خاورميانه براي هيچ‌کس سودي نداشته باشد براي آمريکا و اروپا ناني حسابي دارد.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |

 


در گذشته داشتن اخلاق پهلواني و قهرماني و البته زور بازو معيار اصلي براي مردانگي هر پسري بود و کودکان در کوچه و خيابان براي نشان دادن مردانگي خود مچ مي‌انداختند و با زغال براي خود سبيل و ابروي پيوسته مي‌کشيدند. اما اين روزها ترويج سبک آرايش زنانه در ميان مردان ساده‌ترين روش براي خودنمايي بسياري از جوانان شده که نمي‌توانند با قدرت بازو و توانايي‌هاي ذهني خود را به جامعه نشان دهند.

با گشت و گذاري در بازار و اماکن عمومي و نگاهي به آرايشگاه‌هاي مردانه، پي به رواج آرايش در ميان مردان و پسران ايراني مي‌شويم. آرايش‌هايي که چه بسا منجر به تغيير شکل برخي مردان به ظاهرهاي زنانه شده است. ديگر آرايشگاه‌هاي مردانه تنها خدمات کوتاهي موي سر و اصلاح ريش انجام نمي‌دهند، بلکه پاي انواع و اقسام خدمات آرايشي همچون برداشتن ابرو، آرايش مو به مدل‌هاي عجيب و غريب، بافت مو، خدمات رنگ و مش و حتي در کمال تعجب اپيلاسيون به آرايشگاه‌هاي مردانه باز شده است تا گوي سبقت را از زنان بربايند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |


خطر در کمين اسپانيا قرار دارد. نظر سنجي‌ها نشان مي‌دهد که 70 درصد مردم منطقه کاتالونيا به دنبال جدايي از اين کشور هستند. دولت محلي کاتالونيا مصمم به برگزاري همه‌پرسي در 18 آبان ماه است ولي دولت و پارلمان اسپانيا به شدت با برگزاري اين همه‌پرسي مخالفت کرده‌اند. حتي کار به ليگ فوتبال اسپانيا نيز کشيده شده است و دولت تهديد کرده که در صورت استقلال کاتالونيا تيم «بارسا» از لاليگا اخراج خواهدشد و بايد با تيم‌هاي محلي اين منطقه ليگ تشکيل دهد. شايد اين‌بار دولت اسپانيا مثل دولت انگليس چندان خوش شانس نباشد و بخشي از سرزمين خود را از دست بدهد. بايد منتظر بود و ديد که در 18 آبان ماه اراده کدام سوي اين کشمکش بر ديگري پيروز خواهد شد ؛ کاتالان‌ها موفق خواهند شد همه‌پرسي استقلال برگزار کنند يا تحت فشار دولت مرکزي اسپانيا عقب نشيني خواهند کرد؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |


چون اين ژلاتين‌هاي چسبنده به دندان‌ها مي‌چسبند و چون کودکان به طور معمول در رعايت بهداشت دهان و دندان کوتاهي مي‌کنند، پيامد خوردن پاستيل و مسواک نزدن صحيح، پوسيدگي دندان براي کودکان است

وقتي رنگ‌هاي متفاوت و طعم‌هاي مختلف را در هزاران شکل متنوع ضرب کنيد، هزاران نوع از خوراکي خوشمزه‌اي خواهيد داشت که خوردنش در تمام دنيا کوچک و بزرگ نمي‌شناسد و حتي شايد نتوانيد فردي را پيدا کنيد که از اين آبنبات‌هاي ژله‌اي خوشش نيايد!
پاستيل از آن دسته خوراکي‌هايي است که سال‌هاست با شکل‌ها و طعم‌هاي گوناگون راهش را به دل مردم باز کرده و به اعتقاد بعضي‌ها حتي اعتيادآور است! البته نوشابه‌اي‌‌اش در ايران يکي از قديمي‌ترين و پرطرفدارترين‌هاست و براي بعضي‌ها حکم يک نوستالژي دوست‌داشتني را دارد. در اين مطلب با تاريخچه مختصري از پاستيل و البته خواص و مضرات تغذيه‌اي آن از زبان دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذيه و رژيم‌درماني آشنا خواهيد شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |


در اين گزارش به اين موضوع مي‌پردازيم که بفهميم گوشي شما قرار بوده در کدام کشور ارائه شود. و آخرين بروزرساني هاي آن کي بوده است.

‌به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بدون شک يکي از شرکت ها بزرگ و بنام در عرصه تکنولوژي که مي توان نام آن را به جرات بر سر زبان آورد شرکت بزرگ سامسونگ مي باشد که هر روزه خبرهاي بزرگي از اين شرکت به دنياي فناوري مخابره مي شود. در کشور ما هم محصولات سامسونگ به خوبي خود را در دل مردم جايي داده است که بيشتر محصول اين شرکت که در هر گوشه و هر جا مي توان شاهد آن بود چيزي نيست جزء تلفن هاي هوشمند سامسونگ. اگر شما هم يکي از همين افراد هستيد مي توانيد به راحتي تمام بفهميد که گوشي شما براي چه کشوري توليد شده و سال توليدش چه سال و چه ماهي بوده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 مهر 1393برچسب:, توسط valeh |

11:02

امير پوردستان: فرماندهان از درگير شدن به کارهاي حاشيه‌اي خودداري کنند


فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: فرماندهان بايد با تمام قوا و هوشياري در راستاي خنثي سازي هر نوع تهديدي انجام وظيفه نمايند

به گزارش ايلنا، سرتيپ احمدرضا پوردستان در چهاردهمين همايش گردهمايي فرماندهان يکان‌هاي عمده، گردان ها و گروهان‌هاي نيروي زميني ارتش، به آمادگي ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز ارتش ايران با سرافرازي در منطقه و جهان مي درخشد و با داشتن سربازان ولايت مدار از آمادگي رزمي بالايي برخوردار است و آماده هر نوع فداکاري است و با وجود اين روحيه بود که در دوران دفاع مقدس علي رغم حمايت هاي غرب از رژيم بعثي عراق و تحميل هزينه هاي سنگين به ايران در نهايت، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پيروز نبرد حق عليه باطل شد.

پوردستان گردان را يک مجموعه مهم در ارتش خواند و گفت: فرماندهان بايد تلاش هاي خود را منوط به ماموريت هاي محوله نمايند و از درگير شدن به کارهاي حاشيه اي خودداري کرده و تمام همت خود را در زمينه بالا بردن آمادگي رزمي کارکنان تحت امر خود معطوف نمايند.

 



"جيمز رايزن" روزنامه نگار روزنامه نيويورک تايمز در آخرين کتاب خود با عنوان "به هر قيمت: طمع، قدرت و جنگ بي پايان" به جنگ نمايشي، فرسايشي و بي فرجام آمريکا با تروريسم پرداخته است.

به نوشته سايت صداي آمريکا (VOA) روزنامه آمريکايي "نيويورک تايمز" (New York Times) در بررسي کتاب جديد جيمز رايزن روزنامه نگار اين نشريه و برنده جايزه پوليتزر مي نويسد: رايزن در کتاب تازه خود به نام "به هر قيمت: طمع، قدرت، و جنگ بي پايان" که در هفته اخير به کتاب فروشي ها راه يافته، بسياري از وجوه تبهکارانه جنگ آمريکا با تروريسم را در ۱۳ سال گذشته به تماشا مي گذارد.

کتاب با نگاهي وقايع نگارانه عواقب دراز مدت واکنش هاي آني و وحشت زده مسئولان ارشد آمريکايي به حمله هاي ۱۱ سپتامبر را بررسي مي کند. از "ميلياردها دلار گم شده" اي مي گويد که از جيب ماليات دهندگان آمريکايي بيرون آمده و به باد رفته است، از زندگي از دست رفته يک شکنجه گر پيشين ياد مي کند و به روياهاي برباد رفته يک مامور اطلاعاتي افشاگر مي پردازد.



ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.