نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |


البته ماشين ها و کاميون هايي که اين روزها توليد مي شوند از نظر مهندسي و مواد کاربردي بسيار بهتر از چند سال قبل هستند. اما با همه اينها برخي دوست دارند استفاده بيشتري از ماشين خود داشته باشند و در ضمن، رينگ و موتور آن نيز قابل اعتماد باشد. براي اينکه ماشين ۴۰۰ هزار کيلومتر بيشتر عمر کند راهکارهاي ساده اي وجود دارند و با رعايت آنها مي توان به نتيجه دلخواه دست پيدا کرد.

۱٫ مکانيک خوب پيدا کنيد و هميشه پيش او برويد
مکانيک هم مانند پزشک خانوادگي است. رابطه طولاني مدت داشتن با مکانيک به نفع ماشين شما است زيرا او ديگر همه دردهاي ماشين را مي داند و مي داند چه تعميراتي روي آن انجام شده است. مکانيک هاي متفرقه بيشماري در سطح شهر وجود دارند اما اگر يک نمايندگي ثابت پيدا کنيد بسيار برايتان بهتر است. مکانيک هاي نمايندگي هاي برندهاي مختلف چون همه روز روي يک برند مشخص کار مي کنند، تخصص بيشتري در کار خود دارند. بعلاوه، آنها به قطعات فابريک ماشين دسترسي سريع تر و مطمئن تري نيز دارند. اطلاعاتشان نيز به روز و به لحظه است.

۲٫ با آرامش رانندگي کنيد
هر چه بهتر با ماشين خود رفتار کنيد، ماشين بيچاره نيز بيشتر عمر مي کند. سعي کنيد همه قسمت هاي ماشين رابه طور دايم چک کنيد تا مشکلي نداشته باشد. ترمزها، ساسات و بدنه همه بايد در بهترين حالت خود باشند. سعي کنيد باآرامش رانندگي کنيد و لازم نيست خشم خود از ترافيک را سر ، فرمان، دنده و داشبورد ماشين خالي کنيد.

۳٫ هميشه روغن ماشين را چک کنيد
موتورهاي ماشين هاي مدرن به گونه اي طراحي مي شوند که حتما بايد روغن هاي سبک براي آنها استفاده کرد تا کارکرد و مصرف سوخت مناسبي داشته باشند. مالک خودرو بايد بداند ماشين او چه موتوري دارد و چه نوع روغني براي آن مناسب است. اصولا بين ۵ هزار تا ۱۱ هزار کيلومتر بايد روغن ماشين را عوض کرد. لازم نيست تند به تند روغن را عوض کنيد اما فراموش نکنيد ديرتر از آنچه کارخانه برايتان مشخص کرده است اين کار را انجام ندهيد. هميشه وقتي بنزين مي زنيد روغن را نيز چک کنيد تا بالا باشد. فقط اينکه ميان هر تعويض روغن مي توانيد ۵ هزار کيلومتر رانندگي کنيد، دليل نمي شود خودرو روغن بيشتري مصرف نکرده باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

 

 مبتکران ساعت جديدي ساخته اند که با انتشار رايحه هاي خاص زمان هاي مختلف طي يک روز را به کاربر نشان دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر، نمونه اوليه و کاملا کارآمد ساعت Scent Rhythm توسط يک معلم محاسبات فيزيکي در نيويورک طراحي شده است.

اين ساعت که رايحه هاي خود را در مقادير بسيار کم منتشر مي کند با چرخه شبانه روزي بدن انسان هماهنگ است.

به عنوان مثال کاربر صبح هنگام عطر و بوي قهوه را استشمام مي کند، بعد از ظهر بوي پول، عصرهنگام رايحه چاي و عطر تسکين دهنده گل بابونه در هنگام شب.

هدف از هر يک از اين رايحه هاي شيميايي، القاي عملي است که براي وقت خاصي از روز مناسب است مثلا بوي قهوه در هنگام صبح، فرد را به فعاليت بيشتر تحريک مي کند.

اين ساعت شامل چهار حباب شيشه اي مي شود که هر حباب با حدود يک ميلي ليتر از عطر مايع پر شده است.

وقتي کنترل کننده ميکرويي اين ساعت فعال شود يک تبديل کننده پيزوالکتريک عطر مايع را به پاف هاي رايحه دار تبديل مي کند.

اين ساعت از طريق ارتباط با زمان واقعي، وقت را رهگيري مي کند.

طراح اين ساعت تصميم گرفت تا هر رايحه را به گونه اي عرضه کند که تاثيرات روانشناختي براي کاربر داشته باشد و توليد انتقال دهنده هاي عصبي را که مي تواند يک عمل و اقدام مناسب را تحريک و القا کند افزايش دهد.

از 6صبح تا 12 ظهر اين ساعت با استفاده از کافئين بوي قهوه از خود متساطع کند.

اين ساعت ابتکاري با استفاده از اسانس جينکو بيلوبا از ساعت 12 تا 18 بوي پول (کاغذ) منتشر مي شود.

از ساعت 6 عصر تا 12 شب بوي چاي را متساطع مي شود تا نشان دهنده کاربر به استراحت نياز دارد، از ساعت 12 شب تا 6 صبح بوي بابونه از خود منتشر کرده تا به کاربر آرامش و خواب راحت هديه کند.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

 

 يک راه آماده سازي خاک براي کاشت گياهان مورد علاقه‎تان زير و رو کردن و بيل زدن خاک است؛ اما در اينجا به شما ياد مي‎دهيم که چگونه بدون بيل زدن و عرق ريختن نيز مي‎توانيد اين‎کار را انجام دهيد.
يکي از ساده‎ترين راه‎ها براي ساختن يک باغچه جديد، به کارگيري نيرو‎هاي طبيعي مانند نور خورشيد، آب و هوا و کرم‎هاي خاکي است تا سطح (طبقه) فوقاني خاک به زمين قابل کشت تبديل شود. کافي است روي سطح زمين يک لايه از مقوا، روزنامه و کمپوست بريزيد و چندين ماه صبر کنيد تا لايه فوقاني به 15 تا 20 سانتي‎متر خاک مرغوب تبديل شود. اگر بستر را در يک فصل ايجاد کنيد بايد درست تا فصل بعد صبر کنيد تا قابل کاشت شده باشد. براي نمونه اگر لايه‎هاي روزنامه، مقوا و کمپوست را در اوايل بهار روي سطح فوقاني خاک بريزيد، در تابستان زمين يا باغچه‎تان آماده کاشت گياه است. بدون بيل زدن، کندن و زير و رو کردن زمين!
در اينجا روش کار را به‌صورت اصولي و مرحله به مرحله بيان مي‎کنيم:
زماني که تصميم گرفتيد کجا مي‎خواهيد باغچه جديدتان را ايجاد کنيد، محيط آن را با سنگ يا آجر مشخص کنيد. سپس مقواي ريش ريش شده را روي سطح فوقاني خاک بريزيد و با استفاده از يک شلنگ باغباني آن‎ها را از آب سيراب کنيد. در بالاي مقوا‎ها يک لايه روزنامه به ضخامت 6 برگ بريزيد.
يک لايه 7.5 تا 15 سانتي‎متري از کمپوست را نيز روي روزنامه‎ها بريزيد. اگر خودتان کمپوست توليد نمي‎کنيد آن‎را از مراکز باغباني تهيه کنيد يا نيمي از خاک گلدان را با نيمي از کمپوست مخلوط کرده و روي روزنامه‎ها پخش کنيد. حالا بقيه کار را آب و هوا و کرم‎هاي خاکي انجام مي‎دهند و لايه‎ها را تجزيه مي‎کنند.
يک بستر کاشت ايده‎آل، پس از چند ماه انتظار شما را مي‎کشد. اکنون بهترين زمان براي نصب تجهيزات آبياري قطره‎اي (قبل از کاشت گياهان) است. قبل از اين‎که در باغچه‎تان گياه بکاريد مي‎توانيد اطراف آن را با مواد تزييني مانند آجر، سنگ يا چوب محصور کنيد. اگر باغچه‌تان خيلي بزرگ است مي‎توانيد قبل از کاشت گياهان، ميانه آن‎ را با سنگ و آجر مسير‎هايي براي رفت و آمد درست کنيد.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

 

جام جم/ کار‌شناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرين بررسي‌هاي خود فهرستي از بد‌ترين، اشتباه‌ترين و خطرناک‌ترين کارهايي را منتشر کرده‌اند که در طول روز با گوشي هوشمند خود انجام مي‌دهيم. برخي از اين موارد را به نقل از «ونچر بيت» در ادامه بخوانيد.
تلفن همراه امروزه به چمدان کوچک و قابل حمل هويت ديجيتالي شما تبديل شده است که مهم‌ترين و محرمانه‌ترين اطلاعات را در خود نگه مي‌دارد. با توجه به اينکه گوشي‌هاي هوشمند با تمام توانمندي‌هاي خود قابل هک شدن هستند، بسياري از ما کارهاي امنيتي براي جلوگيري از هرگونه مشکل در اين زمينه را انجام نمي‌دهيم:
*عدم انتخاب رمز عبور براي گوشي هوشمند: آمار‌ها نشان مي‌دهد که ۶۲ درصد صاحبان گوشي هوشمند براي اين دستگاه هيچ گونه رمز عبوري در نظر نمي‌گيرند. همچنين گفته مي‌شود که صاحبان اين دستگاه ۳۳ درصد بيش از ديگران با سرقت اطلاعات شخصي مواجه مي‌شوند.
*سيستم خودکار ورود به حساب‌هاي بانکي و سايت‌هاي مالي: بر اساس آمار موجود ۳۲ درصد صاحبان گوشي هوشمند رمز عبور خود را در حافظه دستگاه ذخيره مي‌کنند تا به صورت خودکار وارد سايت‌ها و حساب‌هاي مالي شوند.
*تهيه تصاوير شخصي، ذخيره آن در گوشي و ارسال آن‌ها به ديگران: بر اساس آمار موجود ۲۰ درصد نوجوانان با گوشي هوشمند از خود عکس‌هاي شخصي مي‌گيرند و آن‌ها را از طريق پيامک يا سايت‌هاي آنلاين با دوستان خود به اشتراک مي‌گذارند. البته ماجرا به اينجا ختم نمي‌شود؛ زيرا ۱۷ درصد افرادي که اين عکس‌ها را دريافت مي‌کنند آن‌ها را به دست ديگران مي‌رسانند.
*کليک کردن روي لينک‌هاي موجود در ايميل‌هاي ناخواسته: حدود ۴ درصد سرقت‌هاي اطلاعاتي از طريق پست‌هاي الکترونيکي دروغين حاوي لينک‌هاي مخرب صورت مي‌گيرد. به طور کلي روزانه ۱۵۶ ميليون پست الکترونيکي با هدف سرقت اطلاعاتي در سراسر جهان ارسال مي‌شود.
*انتشار آنلاين تصاوير حين سفر و تعطيلات: بيش از ۷۵ درصد سارقان و مجرمان دستگير شده اعلام کرده‌اند که همکاران آن‌ها با استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي به اهداف خود دسترسي پيدا مي‌کنند.
*انتشار آنلاين تصاوير بدون خاموش کردن ابزار نشان‌دهنده موقعيت جغرافيايي: روزانه بيش از ۵۰۰ ميليون عکس در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود.
*اتصال به شبکه‌هاي بي‌سيم ناامن اينترنتي: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که ۵۲ درصد کاربران از طريق گوشي هوشمند خود به شبکه‌هاي بي‌سيم ناامن متصل مي‌شوند.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |


برترين ها/ حتما براي شما هم پيش آمده که احساس کنيد زبان‌تان بار گرفته است و وقتي در آينه نگاه مي‌کنيد، احساس کنيد برف روي زبان‌تان نشسته است؛ لايه سفيدي روي زبان که به اصطلاح گفته مي‌شود، بار گرفته است چون همراه با سفيدي احساس سنگيني نيز روي زبان به وجود مي‌آيد. در بيشتر موارد اين موضوع حاد نبوده و مي‌توان با رعايت برخي موارد آن را درست کرد. در اينجا سؤالي درباره بار زبان و علل به وجود آورنده آن مطرح شده است که دکتر ايرج خسرونيا، فوق‌تخصص داخلي آن را توضيح مي‌دهد.

عملکرد زبان چيست؟
زبان يکسري ماهيچه مخطط است که در دهان قرار گرفته و به جويدن و هضم غذا کمک مي‌کند. مهم‌ترين کارکرد اين عضو چشيدن است اما با توانايي حرکت به صورت‌هاي مختلف به تشکيل صداهاي مختلف و صحبت کردن کمک مي‌کند زبان با بزاق هميشه مرطوب مي‌ماند. گفته مي‌شود زبان قوي‌ترين ماهيچه بدن انسان است. واقعيت اين است که با نگاهي به زبان مي‌توان تصويري کلي از وضع سلامت فرد به دست آورد. رنگ، بافت و رطوبت زبان نشانه‌اي است از آنچه در بدن شما اتفاق مي‌افتد.


شايد به دليل يبوست باشد
خيلي از افراد معتقدند سفيد شدن رنگ زبان به دليل يبوست اتفاق مي‌افتد. اين موضوع به‌طور تجربي درست است و جنبه علمي آن نيز تا حدي تاييد شده است. هنگام يبوست مواد زايدي که بايد دفع شود در بدن باقي مي‌ماند و گازها و مواد مانده در روده روي پرزهاي چشايي زبان عامل ايجاد تغيير رنگ مي‌شوند. اگر اين تغيير رنگ باعث بدبويي دهان شود، مي‌توان زبان را با کمک پرزهاي مسواک تميز کرد تا مواد از پرزهاي چشايي زبان خارج شوند.

شايد به خاطر شکلات باشد
ممکن است اين لايه سفيد بر اثر خوردن غذاهاي چسبناک، نوشيدني‌ها و مواد شيرين کننده مصنوعي مانند آدامس و آب‌نبات به وجود بيايد. اين لايه سفيد باعث بوي نامطبوع دهان و فعاليت باکتري‌هاي مضر مي‌شود. براي رفع اين حالت مي‌توان از درمان‌هاي خانگي استفاده کرد. در اولين قدم بهتر است مصرف آب را افزايش دهيد و از موادغذايي سالم و سرشار از فيبر استفاده کنيد.

غذاي چرب مي‌تواند بار ايجاد کند
زماني که زبان‌تان بار پيدا کرد، دقت کنيد چه غذاهايي پيش از آن مصرف کرده‌ايد چون رژيم غذايي نادرست و خوردن غذاهاي پرچرب مي‌تواند منجر به باردار شدن زبان شود. در اين صورت بايد از خوردن اين قبيل خوراکي‌ها خودداري کنيد.

علائم ديگر کدام است؟
با وجود آنکه ممکن است باردار شدن زبان علامت خاصي نداشته باشد اما نشانه‌هاي ديگري که مي‌توان در مورد باردار شدن زبان به آنها اشاره کرد، شامل موارد زير است:
سوءهاضمه و سوء جذب
اختلال صفرواي که ناشي از برداشتن کيسه صفرا باشد.
مصرف برخي داروها که حرکت روده‌اي را مختل مي‌کند.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

بیشتر اوقات دانستن اولین‌ها، برای هر کسی می‌تواند جالب باشد. آیا می‌دانید نخستین وب‌کم کجا، کی و توسط چه کسانی ساخته شد؟
شور و اشتیاق، برای نوشیدن قهوه انگیزه‌ای برای ساخته شدن نخستین وب‌کم دنیا شد! در اواخر سال ۱۹۹۱، ۱۵ پژوهشگر در آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه کمبریج در انگلستان مشغول کار بودند. آنها فقط یک قوری قهوه داشتند که در یکی از اتاق‌ها بود، گنجایش قهوه‌ساز آنقدر نبود که در هر نوبت، بتواند فنجان‌های همه آنها را پر کند و به علاوه آنها حال و حوصله نداشتند که برای مطلع شدن از وضعیت قوری دو سه طبقه بالا و پایین بروند و دست‌خالی برگردند.
اینجا بود که احتیاج مثل خیلی مواقع مادر اختراع شد! آنها تصمیم گرفتند که تصویر زنده‌ای از قوری قهوه را روی یک شبکه لوکال ببرند. آنها برای این کار از دوربینی استفاده کردند که تصویر سیاه سفید با ابعاد ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل را به کارت ویدئوی یک کامپیوتر Acorn Archimedes می‌فرستاد.
آنها از پروتکل X Window System  استفاده کردند و یکی از اعضا نرم‌افزار کلاینت و دیگری هم نرم‌افزار مربوط به سرور را نوشت. در سال ۱۹۹۱، هنوز ۲ سال تا زمانی که مرورگرهای وب، قادر به نمایش تصویر باشند، فاصله وجود داشت.
حالا دیگر محققانی که از قوری قهوه فاصله زیاد داشتند و نمی‌توانستند با استشمام بوی قهوه، متوجه دم آمدن قهوه شوند، می‌توانستند با نگاهی به گوشه مانیتورشان، تصاویر زنده‌ای از آن را در ابعاد یک آیکون ببینند و به موقع به اتاق قهوه‌خوری هجوم ببرند!

این دوربین پخش زنده که همان نخستین وب‌کم دنیا باشد در نوامبر سال ۱۹۹۳، به اینترنت متصل شد و از آن موقع همه کاربران اینترنت قادر به دیدن تصاویر ارسالی توسط آن شدند. از این زمان، این وب‌کم یکی از نقاط عطف وب، در روزهای نخستین پیدایش شد. این سایت، مبدل به یکی از سایت‌های محبوب وب در نخستین سال‌های پیداش آن شد و میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کردند. نشریات و رسانه‌هایی مانند واشنگشتن پست، تایمز و بی‌بی‌سی هم به این پدیده علاقه‌مند شدند و خبر آن را بازتاب دادند.
پخش زنده این وب‌کم تا ۲۲ آگوست سال ۲۰۰۱، ادامه داشت. در این زمان قوری قهوه در سایت eBay در معرض فروش گذاشته شد و اشپیگل آنلاین موفق شد آن را به قیمت ۳۳۵۰ پوند، بخرد!

آخرین تصویر وب‌کم که خاموش شدن سرور را نشان می‌دهد

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

جیم جونز رهبر یک فرقه مذهبی است که با افکار پوچ و عقب افتاده خود جان مردم را به بازی گرفت.
جیمز جونز مردی از ایالت ایندیانا با دادن وعده برابری «سیاه» و «سفید» عده ای از مردم را به دنبال خود کشید. دو دلیل زیر بیشترین تاثیر را در اعتماد مردم به حرف های وی داشته است: 1 - دهه شصت و اوایل هفتاد اوج نژادپرستی های امریکا بود 2- مردم از توهمات و عواقب جنگ ویتنام خسته بودند. جونز هم فرصت را مناسب دید تا خود را مطرح کند و از خود هویت ساخت و به عبارت دیگر از اب گل آلود ماهی گرفت و وعده سرزمین موعود را داد و با سخنرانی در کلیسای خودش (موسوم به معبد مردم) و همین طور در کالیفرنیا تعداد زیادی از مردم را دور خود جمع کرد و حتی در یکی از سخنرانی هایش چنین گفت: "اگر وجود خدا را در من ببینید اشکالی ندارد" و از زاویه ی دیگر می توان چنین دید که کشیش جونز ادعای خدایی می کرده. در سخنرانی های بعدی خود قدم های فراتری برداشت و عنوان کرد ما باید به سرزمین موعودی مهاجرت کنیم که نه دغدغه ی مالی داشته باشیم و نه از بمب اتمی بترسیم. و در نتیجه یک روز همه را به دور خود جمع کرد و فرمان هجرت داد, هجرت به عمق جنگل های گویانا (کشوری کوچک در امریکای جنوبی). بلافاصله بعد از رفتن به جنگل های گوانا, شهر رویاهای خود و یا همان سرزمین موعود را ساخت و نامش را "جونز تاون" گذاشت . و شروع به فرستادن تصاویر ویدیویی گرفته شده از این شهر به امریکا کرد تا مردم بیشتری را به سمت خود بکشد. هنوز ده الی یازده ماه از ساخته شدن شهر نگذشته بود که گزارشاتی از "جونز تاون" به امریکا رسید که در آن نشان می داد کسانی که قصد خروج از شهر را دارند علاوه بر این که اجازه این کار را دریافت نمی کنند بلکه شکنجه هم می شوند و در ادامه این گزارشات بستگان کسانی که به گوانا رفته بودند دست به دامن مقامات سیاسی امریکا شدند. بعد از این تقاضاهای دسته جمعی دولت امریکا یک سناتور به نام "رایان" به همراه تعدادی از خبرنگاران را به "جونز تاون" فرستاد.
بعد از ورود بی سر و صدای رایان و همراهانش به این شهر عده ا ی نزد رایان رفتند تا مقدمات فرارشان را فراهم کند که این خبر به گوش جونز رسید و بلافاصله دستور قتل آن ها را داد (رایان, خبرنگاران و مراجعه کنندگان به سناتور). سی دقیقه بعد از این کشته شدن ها، جونز، مردم را جمع کرد و اینچنین گفت: «اول کودکان و بعد خودتان سیانور بخورید تا با هم بمیریم».
یک الی دو ساعت بعد از شهر رویاهای جونز 1900 جنازه باقی مانده بود.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

کزروس به کورش بزرگ گفت : چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود بر نمی داری و همه را به مردم و سربازانت می بخشی ؟!
کورش گفت اگر غنیمت های جنگی را نمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟
گزروس عددی را با معیار آن زمان گفت ...
سپس کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد !
سرباز در بین مردم جار زد و سخن کورش را به گوششان رسانید...
مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند !
وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند ، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود ...!
کورش رو به کزروس کرد و گفت : ثروت من اینجاست.اگر آنها را پیش خود نگه داشته بودم ، همیشه باید نگران آنها می بودم .
زمانی که ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره اند مثل این می ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد

*** یکی از شاگردان سقراط از وی پرسید: ازچه رو هرگز اندوهگینت ندیده ام؟ گفت از آن رو که چیزی را مالک نیستم که عدمش اندوهگینم کند...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

بعد از آن که تور کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حسابی مسافران ما را به‌خود جذب کرد و کشورهای آسیای شرقی نیز به خوبی از توریست‌های ایرانی بهره بردند اینک نوبت به کشورهای آفریقایی رسیده است.
تور سفر به آفریقای‌جنوبی نیز یکی از این فرصت‌هاست. بر خلاف ایران که این روزها علاوه بر شیر و پلنگش در حال از دست دادن یوزپلنگ و خرس سیاهش هم هست آفریقای‌جنوبی اینگونه نیست و دقیقا از همین راه در حال کسب درآمد است. تورهای آفریقای جنوبی بیشتر از این جهت جذابند که مسافران را به دل زیستگاه حیات‌وحش می‌برند و آنها می‌توانند از نزدیک حیواناتی را ببینند که دیگر جز نام و نشانی بیش از آنها باقی نمانده است.
آفریقای جنوبی اینک با تورهای طبیعت‌گردی خود به خوبی در ایران ایجاد جذابیت کرده است و این در حالی است که گرچه در ایران نهادهای متولی گردشگری بر طبل طبیعت‌گردی بسیار کوبیده‌اند اما نتوانسته‌اند طبیعت را آنگونه که هست بنمایانند و باعث از بین رفتن آن شده‌اند. به هر حال نگاهی به پتانسیل‌های آفریقای جنوبی هم فرصتی برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی در این کشور است و هم تجربه‌ای برای ما در ایران که چگونه می‌توان ضمن پاسداری از حیات‌وحش به درآمدهای جامعه محلی و درآمد ناخالص ملی از این طریق کمک کرد.
«کراگر» رفته‌رفته نامی آشنا و آشناتر می‌شود. آنجاست که می‌توان درون خودروهای مخصوص نشست و از میان شیرها، پلنگ‌ها و... گذشت. پارک ملی «کراگر» در آفریقای‌جنوبی بر خلاف پارک ملی گلستان در ایران هنوز حیات‌وحش خود را حفظ کرده و گرچه از تمام دنیا بازدید‌کننده دارد ولی محیط‌زیست در آن آسیب ندیده و حیات‌وحش آن رو به انقراض ندارد.
در کشور آفریقای جنوبی حیوانات وحشی زیادی زندگی می‌کنند. شیر، پلنگ، فیل و کرگدن. همچنین در این کشور اسب آبی، میمون، آهو، شغال و گاومیش نیز زندگی می‌کنند. می‌توان بسیاری از این حیوانات را در پارک ملی کراگر مشاهده کرد. پارک کراگر پارکی طبیعی، بزرگ و حفاظت شده است که برای حفاظت از حیوانات وحشی احداث شده است.
آفریقای جنوبی در جنوبی‌ترین منطقه قاره آفریقا واقع شده است و ۲ اقیانوس هند و اقیانوس اطلس جنوب آن را احاطه‌کرده‌اند تا سواحلی جذاب برای آن ایجاد کرده باشند.



ادامه مطلب...

کودک يهودي : پدر من به من گفته شما شرور، تروریست و حیوان صفت هستید
کودک فلسطيني: ولی پدر من چیزی بهم نگفته. آخه پدر تو اون رو کشته.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

این دستبند بی آلایش در واقع ساعتی بی سر و صدا است. ساعتی که البته کار کردن با آن آسان است. برای آگاهی از زمان، تنها کافی است یک ضربه مخصوص بر روی صفحه آن بزنیم تا نمایشگر پنهان آن قابل رویت شود.
آلارم این ساعت هم بی صدا است و به جای صداهای معمول ساعت های دیجیتال، از ویبره بهره می برد.
داشتن ساعتی که کسی نداند ساعت است هم می تواند جالب باشد.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |
 

يك روحاني ارمني 26 اوت 429 ميلادي از ارمنيان مسيحي شده خواست كه به صورت گروهي از بهرام پنجم (بهرام گور) شاه وقت ايران بخواهند كه اردشير (ارته سز) فرماندار آنان را بردارد و از آن پس هم برايشان از ميان مسيحيان فرماندار تعيين كند. بهرام پنجم با عزل اردشير، تنها به دليل عدم رضايت عمومي از او موافقت كرد و سال بعد «ويمهر شاپور» را فرماندار ارمنستان كرد كه او هم زرتشتي بود و به ارمنيان پيام داد كه اگر مي خواهند باز هم از اتباع ايران باشند و يك ايالت خودمختار ايران به شمار آيند نبايد بار ديگر از تفاوت دين سخن به ميان آورند و به اين ترتيب مساله حل شد. ظاهرا قتل يك مروج مسيحي در كردستان (ماد كوچك) نارضايي آن روحاني ارمنستاني را برانگيخته بود.
    در همين سال، بهرام پنجم با ورود دسته هايي از كوليان هند به قلمرو ايران جهت سرگرم كردن ايرانيان با كارهاي هنري خود موافقت كرده بود. گروهي از اين جماعت هندي تبار دو قرن و اندي بعد و پس از به اسلام گرويدن ايرانيان و حذف بساط عيش و طرب، به اروپا مهاجرت كردند كه در آنجا به Gypsies و يا روما Roma معروفند و به راه و رسم زندگاني خود ادامه مي دهند. گروهي هم كه در ايران ماندند به زندگاني كوچ و رفت و آمد از نقطه اي به نقطه ديگر و ساخت و فروش اسباب بازي چوبي و معامله الاغ و كف بيني و نظاير آن پرداختند. در ايران خاوري( افغانستان امروز) به آنان «كوچي (در رفت و آمد)»، در كرمان و خراسان «لولي» و ساير نقاط ايران «كولي» مي گفته اند كه مردماني سبزه رو داراي چشماني درشت، لاغر اندام و بسيار باهوش هستند كه با غير خودي ازدواج نمي كنند. پس از كاهش استفاده از الاغ در ايران كه از دهه 1340 آغاز شد و كاهش اعتماد به كف بيني و نيز ورود اسباب بازي فلزي از خارج، لوليان (كوليان) در ايران تقريبا ذوب در جمعيت و به اصطلاح همرنگ آن شدند ولي در افغانستان كه به معامله شتر و گوسفند هم دست مي زده اند به همان روش سنتي ادامه داده اند كه خشكسالي اوايل قرن 21 شتران و گوسفندانشان را از پاي درآورد و خودشان را مجبور به پناهنده شدن به اردوگاههاي آوارگان كرد به گونه اي كه در سال 2001 تنها اردوگاه "قلعه بستBost" پنجاه و پنج هزار تن از آنان را پناه داده بود. باوجود اين، آنان كه به رفت و آمد ميان غزنه و هرات و نيمروز خوي گرفته اند به كار خود ادامه داده اند و از آن نگرانند كه مجبور به ترك روش زندگاني مانوس خود شوند. زنان كوچي كلاهك هايي بر سر مي گذارند كه اطراف آن سكه دوزي شده است.

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

آیا می دانید :
• ماده اولیه کالباس از سویاست که سودازا و مضر است و موجب کم حافظگی می شود. بنابر شواهد عینی زایدات گوشت و گوشت های غیرقابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود، قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است (زیر دندان خود حس کرده اید؟)
• گوشت گاو به گفته بو علی سینا عامل 16 بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دوم آن مالیخولیا و سومی آن بواسیر می باشد. جنون گاوی ویروس و میکروب نیست بلکه پروتئین گاو است. گوشت مرغ و ماهی پرورشی با هورمون ها هستند که عوارض متعدد به بار می آورند
• در شیر پاستوریزه فقط 2% چربی حذف شده و به جای هزینه پاستوریزاسیون ماده نگهدارنده بنزوات سدیم زده می شود که خطرناک و سرطان زا است؟ در شیر استرلیزه که امکان نگهداری 6 ماه در خارج از یخچال را دارد غلظت بنزوات سدیم بیشتر است؟
• در ماکارانی 20% کنوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زا است و در بسیاری از کارخانه ها نان خشک کپک زده به جای آرد در ماکارانی استفاده می شود و ماکارانی یبوست زاست؟
• سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانس های علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود. سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند. سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است.
• در نان باگت برای متخلخل شدن از پودر بکینگ یا جوش شیرین زیاد استفاده می شود که در گمرک ها با علامت مرگ وارد می شود؟ نان های مصرفی به دلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامین های (ب) می باشد محرومند و نان باگت بدترین نان هاست؟
• ساندیس ها، نوشابه ها، بیسکویت ها، کیک ها و... از قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه است، رنگ های افزودنی در نوشابه ها، ساندیس ها، کیک ها، ادامس ها و... سرطان زاست
• ماده مخدر به نام COLA (پپسی کولا، کوکا کولا و...) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافنین و کارامل از این دست هستند. نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلول های کبدیف بیقراری، نا منظمی ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می شود. مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندان ها می شود؟ (دندان شکسته داخل نوشابه، پس از 7 ساعت حل می شود.
• قیمت روغن های مایع مثل آفتاب گردان اگر واقعی باشند حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهند بود ولی الان در بازار از 800 الی 900 تومان است؟ (این رقم از یک کیلو تخمه آفتاب گردان نیز ارزان تر است) بیشتر محلول های روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاه های نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است
• سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانس ها و رنگ ها هستند که همگی بسیار مضرند
• جهت براق شدن خیار گلخانه ای از روغن مالی استفاده و خیار گلخانه ای به دلیل ندیدن نور خورشید سرطان زا و خطرناک است؟
• در اگثر کارخانه های آب لیمو صنعتی حتی یک لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از "آب کاه" بعلاوه برخی اسانس ها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب تولید مرض و یبوست زاست؟
• کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها از فضولات تنسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار "کره مارگارین (گیاهی) دوست قلب شما" فریب افکار عمومیست
• پفک بر اساس تحقیقات علمی انجام شده در کشور انگلستان موجب عقیمی و ناباروری می شود.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

اگر
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
برابر باشد با
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
(تلاش سخت) Hard work
H+A+R+D+W+O+ R+K
8+1+18+4+23+ 15+18+11= 98%

*
(دانش) Knowledge
K+N+O+W+L+E+ D+G+E
11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5=96%
*
(عشق) Love
L+O+V+E
12+15+22+5=54%

خیلی از ما فکر میکردیم اینها مهمترین باشند مگه نه؟!!!
پس چه چیز 100% را میسازد؟؟؟

(پول) Money
M+O+N+E+Y
13+15+14+5+25= 72%
*
(رهبری) Leadership
L+E+A+D+E+R+ S+H+I+P
12+5+1+4+5+18+ 19+9+16=89%
*
پس برای رسیدن به اوج چه کنیم؟
(نگرش) Attitude
1+20+20+9+20+ 21+4+5=100%
*
اگر نگرشمان را به زندگی، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی 100% خواهد شد.
نگرش همه چیز را عوض میکند،
نگرشت را عوض کن همه چیز عوض میشود...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |


رابیندرانات تاگور با نمایندگان مجلس ایران 1932

در سال 1940 (هفت سال قبل از استقلال هندوستان) یکی از افسران بلند پایه انگلیس به رابیندرانات تاگور (شاعر برجسته هندوستان) گفت: در زیر سایه حاکمیت و قیومیت بریتانیای کبیر هندوستان افتخاری دارد، تلاش های آدمهایی نظیر گاندی، هندوستان را به گدایی و دریوزگی خواهد انداخت. تاگور خندید و گفت: «من از نخستین باری که در سال ۱۹۱۵ در شانتی‌نیکتان میهمان ماهاتما گاندی بودم چندین بار از خصلت ها و آداب مردم ایران از او چیزهایی شنیده بودم تا اینکه هشت سال پیش ایران رفتم، مردم آزاده ایی را دیدم که برای استقلالشان جان می دهند و هیچ وقت در برابر کشورهای مهاجمی همچون انگلیس سر خم نکرده اند، من با گاندی موافقم و می دانم آزادی مردم هندوستان بیش از افتخاری که شما برای ما در نظر گرفته اید ارزش دارد».
در متن گویاست که ایرانیان چه تاثیر شگرفی بر باورها و مبارزات مردم هندوستان و بخصوص ماهاتما گاندی داشته اند ارد بزرگ اندیشمند کشورمان در مورد او می گوید : بارزترین و گرامی ترین گرایش گاندی، میهن پرستی او بود.
یک سال پس از این گفتگو تاگور درگذشت اما مردم هند به رهبری ماهاتما گاندی در ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ برای همیشه کشورشان را از یوغ استعمار پیر انگلیس نجات بخشیدند.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

هر چند که بیماری‌های ناشی از شیوه زندگی در سراسر دنیا رتبه اول را دارند، اما هنوز آگاهی مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها چندان كافی نیست؛ برای مثال، در چند سال اخیر موج عظیمی برای مصرف نکردن روغن‌های جامد که در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش دارند به راه افتاد و اگرچه تا اندازه‌ای مفید بود، ولی در این هشدارها به این نکته مهم کمتر پرداخته شد که: «فقط مایع بودن روغن کافی نیست، بلکه ما با انواع روغن‌های مایع خوراکی روبه‌رو هستیم که نحوه استفاده‌شان با هم متفاوت است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع ممکن است با مشکل مواجه شویم.»
در حال حاضر، رایج‌ترین روغن‌های مصرفی مایع، گیاهی بوده و شامل کانولا، آفتابگردان، زیتون، سویا، ذرت و هسته انگور هستند.
درباره این روغن‌ها دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با یک نگاه کلی می‌گوید: «از آنجا که این روغن‌ها همگی از فرآورده‌های گیاهی و به اصطلاح عوام روغن مایع هستند، بر روغن‌های جامد به دلیل سرشار بودن از اسید‌های چرب اشباع ارجحیت دارند. اما در میان روغن‌های فوق، ترکیب اسیدهای چرب کمی با یكدیگر متفاوت است و در دانش تغذیه حفظ یک نسبت متعادل بین دریافت این اسیدهای چرب توصیه شده است.»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

روزی کسی به خیام خردمند ، که دوران کهنسالی را پشت سر می گذاشت گفت : شما به یاد دارید دقیقا پدر بزرگ من ، چه زمانی درگذشت ؟!
خیام پرسید : این پرسش برای چیست ؟
آن جوان گفت : من تاریخ درگذشت همه خویشانم را بدست آورده ام و می خواهم روز وفات آنها بروم گورستان و برایشان دعا کنم و خیرات دهم و...
خیام خندید و گفت : آدم بدبختی هستی ! خداوند تو را فرستاده تا شادی بیافرینی و دست زندگان و مستمندان را بگیری تا نمیرند تو به دنبال مردگانت هستی ؟!... بعد پشتش را به او کرد و گفت مرا با مرده پرستان کاری نیست و از او دور شد .

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

حضرت آيت ا... بهجت:
در هر حال تعجیل در امر فرج و رفع نگرانی ها و نجات و اصلاح حال مؤمنین [این دعا] را بخوانیم: «اللهم اکشف هذه الغمة عن هذه الأمة بظهوره: خداوندا! به ظهور حضرت حجت این ناراحتی و نگرانی را از این امت برطرف فرما!»

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

 

 

کشت برنج تقریبا ۴هزار سال قبل از میلاد مسیح در کشورهای هند و چین متداول بوده است. پس از گندم، برنج دومین غله مهم در دنیا محسوب می شود. کشت برنج در ایران در نواحی شمالی کشور و حتی استان خوزستان هم تاریخچه طولانی دارد و براساس شواهد موجود، این محصول قرن ها پیش از میلاد مسیح و در زمان هخامنشیان رواج داشته و امروزه به یکی از مهم ترین موادغذایی تبدیل شده است. با توجه به رشد روزافزون جمعیت کشورمان، تولید داخلی برنج پاسخگوی نیاز مردم نیست و به همین دلیل، مقادیر قابل توجهی از این محصول از خارج از ایران وارد می شود...
زمان برداشت محصول نیز با توجه به دما معمولا از ماه های مرداد و شهریور شروع می شود و تا اوایل آذر ادامه می یابد و پس از طی مراحلی وارد بازار می شود. اکثر خانواده های ایرانی نیز با شروع فصل زمستان، برنج مصرفی سالیانه خود را خریداری و در خانه انبار می کنند.
برنج انواع مختلفی دارد و این انواع را تا حدود ۱۵۰ نوع مختلف تخمین می زنند و نمونه های مرغوب آن در شمال و جنوب ایران و نواحی گرمسیر استان های فارس و اصفهان کاشته می شود اما به طور کلی دو نوع برنج وجود دارد. نوعی که دانه دراز، کشیده و باریک است و به برنج صدری شهرت دارد و نوع دیگر که دانه ریز و گرد است و به برنج ژاپنی یا چینی معروف است البته آن نوع برنجی که ایرانیان و مردم بیشتر کشورها مصرف می کنند، برنجی است که شلتوک و پوسته خارجی آن گرفته شده است.
رنگ اصلی برنج وقتی در پوسته قرار دارد، قهوه ای است که به آن برنج قهوه ای می گویند. برای به دست آوردن برنج سفید، دانه های برنج را در دستگاه های مخصوص می ریزند و این دستگاه ها پوسته خارجی برنج را جدا می کند و با ایجاد اصطکاک بین برنج های پوسته دار با یکدیگر، موجب از بین رفتن غشای خارجی آنها می شود و درنهایت برنجی به رنگ سفید و شفاف به دست می آید که گفته می شود تقریبا عاری از ویتامین B۱ است.
به همین دلیل است افرادی که منحصرا از برنج تغذیه می کنند و غذای دیگری مصرف نمی کنند به بیماری بری بری مبتلا می شوند. یکی دیگر از انواع برنج نوع وحشی آن است که رنگ سیاهی دارد و باریک تر و درازتر از برنج صدری است. این نوع برنج دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است اما هضم آن کمی مشکل است و توصیه می شود که به صورت مخلوط با برنج سفید مصرف شود.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, توسط valeh |

درباره فوايد و مضرات گوشت قرمز زياد شنيده ايم. اما اين که چقدر بايد از آن بهره ببريم و چقدر بايد از آن دوري کنيم، هنوز براي خيلي ها روشن نيست. پروتئين ها در کنار کربوهيدرات ها و چربي ها، سه گروه اصلي غذايي را تشکيل مي دهند که وجود همه آنها براي سلامت بدن ضروري است. در اين ميان پروتئين ها نقش عمده اي در ساختمان آنزيم هاي بدن، هورمون ها و سيستم دفاعي بدن دارند. همچنين پروتئين ها نقش اساسي در رشد بدن دارند و به همين دليل در کشورهايي که سرانه مصرف گوشت آنها بالاتر است، متوسط قد جمعيت بيشتر است. علاوه بر اين، گوشت حاوي مقادير زيادي آهن است و حتما مي دانيد که آهن نقش عمده اي در ساختمان گلبول هاي قرمز خون دارد و کساني که دچار فقر آهن هستند، به کم خوني دچار مي شوند. گذشته از پروتئين و آهن، گوشت داراي مقادير قابل توجهي از ويتامين هاي محلول در چربي است. اين گروه از ويتامين ها، شامل ويتامين A (که در بهبود ديد چشم تاثير مهمي دارد)، ويتامين D (که نقش اساسي در استحکام استخوان ها دارد)، ويتامين E (که يک آنتي اکسيدان معروف است و آنتي اکسيدان ها هم خاصيت ضد سرطاني دارند) و ويتامينK (که نقش مهمي در انعقاد خون دارد) هستند که وجود همه ي آنها براي بدن ضرورت مطلق دارد. در سال هاي اخير يکي از چيزهايي که دانشمندان و پژوهشگران علم طب و تغذيه مردم را از خوردن آن منع مي کنند، گوشت قرمز است. يک روز مي گويند گوشت قرمز نخوريد، وگرنه سرطان روده مي گيريد و چند وقت بعد درباره خطرات گوشت براي قلب سخن مي گويند. آخرين خبر از اين دست هم که در روزهاي اخير منتشر شد از اين قرار است: “خانم هايي که زيادي گوشت قرمز مي خورند، در خطر ابتلا به سرطان سينه هستند.” البته اين خبرها همگي مبناي علمي دارند و طي تحقيق و پژوهش هايي بدست آمده اند که در اين مقاله به آنها اشاره مي کنيم. ولي اين سوال هم مطرح است که آيا آن مقدار گوشتي که ما ايراني ها در روز مي خوريم يا مي توانيم بخوريم هم مي تواند باعث اين همه دردسر شود؟ گروهي از دانشمندان مي گويند اگر چيزي به طور طبيعي غذاي انسان است، حتما بدن هم به آن نياز داشته است. گوشت قرمز (که موضوع اصلي اين مطلب است) منبع کاملي از پروتئين است که بدن ما براي رشد به آن احتياج دارد. تا همين جا معلوم مي شود که بشر بي دليل گوشتخوار نشده، بلکه به آن نياز داشته، ولي آيا اين مسئله دليل مي شود که تا جايي که پولمان مي رسد، گوشت قرمز بخوريم؟ پزشکان با اين نتيجه گيري اصلا موافق نيستند. “مصرف زياد گوشت قرمز، باعث افزايش خطر ابتلا به سرطان پستان مي شود.” داغ ترين خطر در مورد خطرات مصرف گوشت قرمز، همين خبر است. اين تحقيق، که توسط پژوهشگران دانشگاه ليدز انگلستان انجام گرفته، هفت سال به طول انجاميد و 35 هزار داوطلب زن در آن مشارکت داشتند. در پايان اين تحقيق که نتايج آن در مجله ي بريتانيايي سرطان منتشر شد، معلوم شد که خطر ابتلا به سرطان پستان در آن گروه از زنان ميانسال که روزي 57 گرم گوشت قرمز خورده بودند در مقايسه با زناني که اصلا گوشت قرمز مصرف نکرده بودند، 56 درصد بيشتر بود. اين در حالي بوده که اين آمار در ميان آنهايي که بيش از بقيه گوشت هاي فرآوري شده، مثل کالباس و سوسيس خورده بودند، به 64 درصد رسيده بود. پيش از اين هم تحقيقي در آمريکا منتشر شد، نشان داد که زياده روي در خوردن گوشت قرمز ميزان خطر ابتلا به سرطان سينه در زنان جوان را دو برابر مي کند. اين تحقيق نشان داد که مصرف 1/5 وعده گوشت قرمز در روز، در مقايسه با مصرف همين مقدار گوشت دو يا سه بار در هفته، تقريبا خطر ابتلا به سرطان پستان را دو برابر مي کند. به گفته پژوهشگران، مقدار چربي هاي اشباع شده در گوشت بالاست و اين نوع چربي ها بر ميزان کلسترول خون تاثير دارد. کلسترول پيش درآمدي براي ترشح هورمون استروژن است که ثابت شده خطر سرطان پستان را افزايش مي دهد. علاوه بر اين، پختن گوشت با حرارت بالا نيز ممکن است منجر به توليد مواد سرطان زا شود. البته اين تنها خطري نيست که مصرف گوشت قرمز براي خانم ها به همراه دارد. پيش از اين، در سال 2004 ميلادي، پژوهشگران ايتاليايي به دنبال تحقيقي که نتايج آن در مجله توليد مثل انساني(Journal Reprobuctive Human) به چاپ رسيد، اعلام کردند که مصرف گوشت قرمز، خطر ابتلا به اندومتريوز را افزايش مي دهد. اندومتريوز نوعي بيماري در خانم هاست که طي آن بافت تخمداني، در محل هاي ديگري از بدن، غير از تخمدان هم يافت مي شود. اين مسئله باعث ايجاد درد و حتي نازايي مي شود. پژوهشگران دانشگاه ميلان ايتاليا با مقايسه 500 خانم مبتلا به اندومتريوز و 500 خانم سالم به اين نتيجه رسيدند که در خانم هايي که هر روز گوشت قرمز مصرف مي کنند، خطر ابتلا به اندومتريوز 80 تا 100 درصد (يعني تقريبا 2 برابر) افزايش مي يابد در حالي که اين خطر در خانم هايي که گوشت کمتر و ميوه و سبزيجات تازه بيشتر مصرف مي کنند، تا 40 درصد کاهش مي يابد.

.: Weblog Themes By LoxBlog :.