نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


الشرق الاوسط در گزارشي به بررسي شخصيت محمد الضيف فرمانده گردان هاي عز الدين القسام، شاخه نظامي جنبش حماس پرداخت.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پايگاه اينترنتي خود در گزارشي با عنوان «فرمانده گردان هاي القسام، مرموزترين مردي که فلسطيني ها او را وزير دفاع و اسرائيلي ها او را سر افعي مي نامند» به قلم کفاح زبون نوشت در ژانويه سال 2011 مادر محمد الضيف «ابو خالد» فرمانده کل گردان هاي القسام مرموزترين فرد در ميان فلسطينيان از دنيا رفت. همه فرماندهان و رهبران حماس در تشييع جنازه اش حضور يافتند جز خود ابو خالد که معلوم نبود حضور دارد يا خير؟




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


لويد بلنکن شيپ با نام مستعار “مرشد” از اعضاي چندين گروه از هکرها در دهه ۱۹۸۰ بوده است. از بزرگترين عوامل به شهرت رسيدن وي نوشتن کتابي به نام “بيانيه هکر” يا “باطن يک هکر” بوده است که پس از دستگيري اش در سال ۱۹۸۶ نگاشته شده است. در اين کتاب تنها جرم هکرها کنجکاوي ذکر شده است.

به گزارش پارس ناز ليستي از مشهورترين هکرهاي جهان که هر يک خسارات قابل توجهي را به شرکتهاي مختلف وارد آورده اند و در نشريه تلگراف منتشر شده است، ارائه مي شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 


اولين بار که ايران و آمريکا به صورت رو‌در رو و دوجانبه ديدار کردند، داعش در منطقه سر برآورد. دومين بار که بر سر ميز مذاکره رفتند، آمريکا به داعش حمله هوايي کرد.

اولين بار پس از ٣٥ سال ايران و آمريکا پس از بن‌بست وين ٤، به مذاکره نشستند. نتيجه مذاکرات آنطور که بعدها مذاکره کنندگان ايراني گفتند‎؛ موجب گشايش در روند مذاکره با ۱+۵ شد. مذاکره کنندگان به ويژه عراقچي از حضور ويليام برنز به عنوان «حضوري سازنده» ياد کرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


آن چه داعش با کارهاي انتحاري اش در عراق انجام مي دهد بيش از هر چيز شبيه خلبان هاي کاميکازي ژاپني ها است که براي دفاع از خود و تخريب روحيه حريف انجام مي دادند. اکنون سوال مهمي که مطرح مي شود، اين است: بعد از تسلط داعش بر مناطق سني نشين چه خواهد شد؟
از اين بالاتر تصور کنيم اگر داعش بر بغداد مسلط شد، آيا مي تواند اين شهر را با اکثريت ساکنان شيعي اش اداره کند؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |



سازنده خواندن گفت‌و‌گوهاي هسته‌اي اخير ايران و آمريکا از سوي واشنگتن، مذاکرات ايران و انگليس براي بازگشايي کامل سفارتخانه‌ها، فرصت مناسب روسيه جهت اقدام عليه غرب به واسطه روابط مسکو با تهران، بازتاب خبر ساخت سامانه‌هاي دفاع موشکي پيشرفته در ايران و بازتاب اقدام کارگردان مشهور ايراني در حمايت از مردم غزه، از جمله مهم‌ترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |




وقتي در ماه مي، پدرخوانده تروريست هاي تکفيري در خاورميانه يعني همان بندربن سلطان- شاهزاده منفور سعودي- به دستور مستقيم پادشاه عربستان از راس هرم اطلاعاتي و امنيتي رژيم عربستان پائين کشيده شد، کمتر کسي فکر مي کرد اين مار کهنه کار سعودي بتواند دوباره به سيستم حاکمه عربستان بازگردد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |



آغاز حملات هوايي امريکا به شمال عراق، خبر از در پيش بودن رويدادهاي غير منتظره فراوان در محيط امنيتي منطقه مي دهد. از حدود دو ماه قبل، روشن بود که همه حوادث نوظهور منطقه، در چارچوب نقشه اي واحد قرار دارد که از پيش طراحي شده و جزء به جزء در حال اجراست. اين نوشته درباره جزئيات آن نقشه از پيش نوشته شده و ميزان کاميابي ها يا شکست هاي آن بحث نمي کند.
اما مفروض اين نوشته اين است که در محيط امنيتي اطراف ما چيزي به نام پديده تصادفي يا طراحي نشده وجود ندارد. هر پديده اي بخشي از يک طراحي است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 مامور کهنه‌کار سازمان مرکزي جاسوسي امريکا و مشاور اطلاعاتي وزير جنگ اين کشور که بنيانگذار اصلي گروه‌هاي تروريستي در خاورميانه به شمار مي‌آيد، در زمينه تأسيس و فرماندهي گروهک "داعش" نيز متهم رديف اول است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم؛ " مايکل ويکرز"،سرکرده و بنيانگذار اصلي تشکيلات تروريستي داعش و همه گروه هاي تروريستي خاورميانه و طرف سوم حوادث اخير جهان عرب است.




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

http://toranji.ir/wp-content/uploads/2014/07/bae-striker-ii-helmet.jpg

خلبانان هواپیماهای جنگنده، کلاه‌ (Helmet)‌هایی دارند که قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای دارند. با این‌حال، اگر بخواهند در تاریکی شب پرواز کنند، مجبور به گذاشتن عینک‌های دید در شب سنگین هستند و در طولانی مدت، گردن درد نیز به‌همراه دارد. شرکت BAE سیستمز، قصد دارد این عینک‌های سنگین و دست و پاگیر را به‌خاطره‌ای دور و دراز تبدیل کند و اسباب راحتی خلبانان را فراهم کند.

کلاه جدید موسوم به استرایکر 2، (Striker II) دارای یک دوربین دید در شب است که تصویر آن روی نمایشگر رزولوشن-بالای ویزور کلاه انداخته می‌شود و به‌این ترتیب، خلبان دید خوبی از محیط تاریک به‌دست می‌آورد، بدون اینکه نیاز به تجهیزات سنگین باشد. این تکنولوژی در مأموریت‌های طولانی بسیار مفیدتر خواهد بود. به‌خصوص در گردش سریع و مانورهای پرشتاب که نیروهای G (نیروی وارده به خلبان طی مانور) واقعاً آزار دهنده بوده و با وجود تجهیزات سنگین روی کلاه، بدتر هم می‌شود.

یک آرایه از نور‌های پشت Striker II به‌سیستم تعقیب سر کمک می‌کند که اطلاعات پخش شده روی نمایشگر را با حرکات سر کاملاً هماهنگ کند؛ زیرا یک خلبان حین درگیری نزدیک که هر ثانیه زمان برای او حیاتی است نمی‌تواند منتظر باشد که تصویر صحیح روی نمایشگر منتقل شود.

شرکت BAE هنوز اعلام نکرده که چه‌زمانی قرار است Striker II به‌کار گرفته شود یا اینکه مشتری آن که خواهد بود. ورژن قبلی استرایکر هم‌اکنون در نیروهای هوایی در جنگنده‌های یوروفایتر تایفون و سآب گریپن به‌کار گرفته شده و دور از انتظار نیست که همین جنگنده‌ها در صف انتظار این سیستم جدید قرار داشته باشند.

نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


حقيقت رابطه بين «داعش» و ايالات متحده آمريکا چيست؟ اظهارات آمريکايي ها پيرامون تحولات عراق و سوريه راه را براي پاسخ هاي متعدد به اين پرسش باز مي گذارد. به گونه که مي توان سه پاسخ جداگانه را به اين شرح در آن يافت: اول پاسخ کساني که مي گويند واشنگتن تشکيلات داعش را دشمن مي شمارد و به همين دليل آن را در زمره گروه هاي تروريستي قرار داده است. کاري که دولت هاي عرب و اسلامي ديگر نيز کردند. اما در عين حال واشنگتن از درگيري بين داعش و نظام سوريه خشنود است. بخصوص که اين يکي شعارهاي طايفه گرايي سر مي دهد. مادام که هدف گروهي ويراني مسلمانان يا نشان دادن اسلام و مسلمين به صورت دشمن آمريکا يا نشان دادن آنها به عنوان گروه هاي تروريستي باشد، صرف نظر از اينکه اسلام في نفسه ديني است که به مدارا و همزيستي مي خواند، واشنگتن به آنها وقعي نمي گذارد.




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |



يک باره با شمشيرهاي برهنه در کوچه ها و خيابان ها و بازارها و هرجا که مردم تجمع کرده باشند، خارج مي شوند و نداي «حکم فقط از آن خداست را سر مي دهند» و پس از آن بدون اينکه ميان کسي تمايز و تفاوتي قائل شوند، همه مردم را از دم تيغ مي گذرانند.

آنچه گفته شد، توصيف يکي از صحنه هاي قرون و دوره هاي گذشته نيست، بلکه يکي از برخوردها و تعامل هاي گروه هاي تکفيري در مناطقي است که آنها را به تصرف خود درآورده اند، چقدر صحنه هايي که اين روزها مشاهده مي شود، شبيه صحنه هاي تاريخي به وقوع پيوسته توسط خوارج و تکفيري ها در قرون اوليه اسلامي است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


  ريشه‌هاي تروريسم چنان عميق است که هم به تحولات بين‌المللي در صد ساله اخير مي‌رسد و هم وراي آن، مرزهاي زماني را درنورديده و با تکيه بر تئوري‌هاي سلفي‌گرايانه، به قرن‌هاي ابتدايي تمدن اسلامي نزديک مي‌شود، همان سال‌هاي نخستيني که انحراف از تعاليم نبي مکرم اسلام(ص) سبب ساز جنگ‌هايي در سرزمين‌هاي اسلامي شد.


اکنون بيش از ۱۴۰۰ سال پس از آن سال‌ها، بار ديگر درخت بنيادگرايي در منطقه ميوه‌اي ديگر داده است و تروريست‌هاي داعش عزم جزم کرده‌اند تا همان سناريويي را تکرار کنند که چهارده قرن پيش پدران معنوي‌شان همان راه را پيموده بودند و مشکلات بسياري را موجب گشتند.




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


يک روزنامه آمريکايي اذعان کرد رهبر ايران محاسبات غرب درباره اضطرار ايران براي مذاکره را به هم زده و اکنون برخلاف تصور قبلي معلوم شده ايران از توسعه ظرفيت غني‌سازي دست نمي‌کشد.

روزنامه وال‌استريت ژورنال در اين باره نوشت: فضاي کلي مذاکرات از خوش‌بيني چند هفته گذشته به واسطه امتيازهايي که بنا بود ايران در خصوص راکتور آب سنگين اراک ارايه کند، به نوعي بدبيني در روزهاي اخير چرخش داشته است. بدبيني که ناشي از باقي ماندن شکاف‌هاي عميق‌ بر سر موضوعات کليدي مانند کميت و کيفيت ظرفيت غني‌سازي در ايران است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |

 


 
 
 
آسیبی به بزرگی کشتن یک زندگی.‌‌

همان زندگی مشترکی که روزگاری نه چندان دور باامید به وفاداری و با آرزوی داشتن روزهایی شاد آغاز شد. اگر پای صحبت‌ها و خاطرات مشاوران خانواده بنشینیم، اگر سری به دادگاه‌های خانواده بزنیم و اگر کمی بیشتر زیر پوست شهر برویم ردپای این بی‌وفایی‌ها را خواهیم دید و اگر بخواهیم صادق باشیم حتما می‌پذیریم که این ردپا‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. ردپاهای جامانده روی بسیاری از زندگی‌ها که اثر زشت به جامانده از آن به راحتی پاک نخواهد شد.

واقعیت این است که خیلی از زوج‌ها تعهد در زندگی مشترک را در کارکردن، انجام وظایف معمول و به دست کردن حلقه ازدواج خلاصه می‌کنند اما «بار بارا دی آنجلیس» می‌گوید: تعهد واقعی یک حلقه ازدواج. عقدنامه، سند ازدواج یا سال‌هایی نیست که با یکدیگر زندگی کرده‌اید. بلکه رفتار شماست در یک یک روزهای زندگی با فردی که دوستش دارید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


 چطور بين نياز به داشتن پسوردهايي با ضريب امنيت بالا و ضرورت به يادآوري آنها در زمان هاي معين تعادل برقرار مي کنيد؟ بحث در اينجاست که تنها پسورد يا کلمه ي عبور ايمن، پسوردي است که نتوانيد آن را به خاطر بياوريد. پس چگونه مي توان به واقع يک پسورد ايمن داشت در حالي که از به خاطر سپردن و يادآوريش عاجز هستيم؟

اين سئوالي است که هر بار يک نقصان امنيتي اساسي رخ مي دهد براي من پيش مي آيد. در بهار گذشته که ضعف امنيتي خون ريزي قلبي کشف گرديد حکمي عمومي صادر شد که بر مبناي آن لازم بود همگان پسوردهاي خود را بلافاصله تغيير دهند، که البته هنوز و با گذشت مدت زماني نسبتاً طولاني اينکار جز مواردي هست که در ليست کارهاي انجام نشده ي من باقي مانده و هر روز آن را به آينده موکول مي کنم.

در اصل بر سر يک دو راهي مانده ام، تصور اينکه با عوض نکردن پسوردم ممکن است از اشتراک هاي مهم من در سرويس هاي مختلف سو استفاده شود چندان خوشايند نيست و اين فکر که لازم است پسوردهاي خود را عوض کنم و انرژي و زمانم را صرف ايجاد يک پسورد ايمن جديد و سپس به خاطر سپردنش بکنم نيز آزار دهنده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |


 حالا چه اين اقدام بخاطر وجود يک مشکل باشد يا حتي يک اقدام پيش‌گيرانه، قطعا ايده‌ خوبي است که متوجه شويم چه دستگاه‌هايي به شبکه اينترنت خانگي ما متصل شده‌اند. در اين مطلب قصد داريم شما را با شيوه‌اي جديد براي شناسايي کساني که به واي‌فاي شما متصل شده‌اند آشنا کنيم، با فارنت همراه باشيد.

گاهي اوقات حتي پسورد واي‌فاي نيز براي جلوگيري از نفوذ و دزدي همسايه‌ها يا غريبه‌ها از اينترنت ما کافي نيست. ممکن است متوجه شويد که سرعت باز شدن سايت‌ها، پخش شدن ويديو‌ها يا حتي انتقال فايل‌ها به آن صورت هميشگي که عادت داشته‌ايد نيست، البته شايد مشکل از يک دزد اينترنت سر چشمه نگيرد و تنها خيلي ساده چون خيلي دستگاه‌ها در حال وصل شدن به اينترنت باسرعت پايين شما هستند اين مشکل به وجود آمده است. اما براي رسيدن به ريشه اين مسئله شما مي‌توانيد از يک نرم‌ افزار رايگان در ويندوز استفاده کنيد، در ادامه با چهار گام اين راهنمايي را تکميل مي‌کنيم:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |
 
 
انرژی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قدرت کشورها است، از این‌رو کمبود منابع انرژی بسیاری را به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر واداشته است؛ شاید استفاده از انرژی انسان برای پیشبرد کارها چندان ایده‌ی تازه‌ای نباشد، اما روش بکارگیری این انرژی در ماشین لباس‌شویی Si Hyeing Ryu نگرش نوینی است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, توسط valeh |
 

اگر تصور می‌کنید اوج تلاش‌های شکل‌گیری هوش‌ مصنوعی توسط کمپانی‌های مطرحی همچون اپل، گوگل و مایکروسافت انجام می‌شود باید بدانید که در اشتباه هستید. سیستم های ارائه شده توسط این شرکت‌ها سطحی‌ترین مرحله از هوشمندی را ارائه می‌کنند و کاملا تجاری هستند.



ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.