نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 فروردين 1395برچسب:, توسط valeh |

هنوز چند روزی از اعزام نیروهای مستشاری ارتش ایران به سوریه نگذشته بود که خبر شهادت چهار تن از این دلاورمردان از سوریه به گوش رسید؛ هرچند در آغاز گمانه زنی های فراوانی در خصوص نحوه شهادت این عزیزان غیر رسمی منتشر شده بود، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تأیید خبر شهادت چهار تن از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه، جزئیات این رویداد را هم تشریح نمودند.
به گزارش «تابناک»، امیر احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهدای تکاوران تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (کلاه سبزها) ـ که به تازگی در مأموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیدند ـ در پاسخ به خبرنگاران با اشاره به حضور مستشاری نزاجا در سوریه اظهار داشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر ماموریتی باشد، آنجا حاضر شویم و اجرای مأموریت کنیم.

 
جزئیات درگیری کلاه‌سبزهای ارتش ایران در سوریه و هلاکت 200 تکفیری
 

وی افزود: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکاست و ما متناسب با آنها خودمان را آماده می‌کنیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 14 فروردين 1395برچسب:, توسط valeh |

خیابانی که دنیا را متحول کرد  پایتخت بوسنی‌هرزگووین، در نبش یک خیابان، درست آن طرف پل لاتین، بنری آویخته شده است که با حروف بزرگ روی آن نوشته‌اند: اینجا نبش خیابانی‌ست که آغازگر قرن بیستم بود.

در این مکان و در تاریخ ۲۸ ژوئن سال ۱۹۱۴ بود که یک جوان ۱۹ ساله‌ی بوسنیایی، به‌نام گاوریلو پرینسیپ، شاهزاده‌ی اتریشی، فرانس فردیناند و همسرش سوفیا را ترور کرد که به‌همراه زنجیره‌ای از حوادث دیگر، به جنگ جهانی اول منجر شده و قرن بیستم را به کلی متحول کرد. البته این اقدام به ترور، تقریبا شکست خورد ولی چندین اشتباه، شاهزاده را درست در مقابل تروریست قرار داد.

 

خیابانی که دنیا را متحول کرد + تصاویر


ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.