نوشته شده در تاريخ شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, توسط valeh |

دوربین های دیجیتالی از جمله مهمترین دستگاه های یک خانواده هستند که به کمک آن خاطرات خود را به ثبت می رسانند از این رو باید همیشه این دستگاه سالم و سرحال باشد تا به خوبی از پس عکس برداری بر آید. تمیز بودن دستگاه یکی از مهمترین نکاتی است که باید در مورد آن رعایت شود.

** بدنه یک دوربین محافظ تمام اطلاعات داخلی آن است و باید از آن به بهترین شکل محافظت کنید. برای داشتن یک دوربین سالم و بدون مشکل همیشه و در همه حال باید از بدنه آن محافظت کنید. ضربه های سخت می تواند قطعات داخلی دوربین را جابه جا کرده و آن را خراب کند.

** برای تمیز کردن دوربین از دستمال های نرم استفاده کنید. دستمال هایی که کمی زبر باشند بنده را خط انداخته و شکل آن را از بین میبرد. همچنین دقت داشته باشید که از هیچ آب یا مایع دیگه ای برای تمیز کردن دوربین استفاده نکنید.

** بهترین شیوه تمیز کردن لنز دوربین استفاده از یک پارچه یا دستمال بدون پرز مخصوص لنز و مقدار کمی از محلول تمیز کننده لنز است. به هیچ وجه از دستمال و پارچه های زبر یا حلال های قوی برای این کار استفاده نکنید.

** بهتر است که ابتدا با یک برس بادی کوچک ذرات گرد و خاک را از روی لنز پاک کنید. آنگاه یکی دو قطره از محلول لنز پاک کن را روی دستمال بچکانید و توسط این دستمال مرطوب، لنز را با حرکت های دایره وار تمیز کنید. حرکت را از مرکز لنز شروع کرده و به بیرون ادامه دهید تا تمامی لکه ها پاک شوند.

**  یکی از متداول ترین روش ها را دیگر کنار بگذارید و از ننفس تان برای ایجاد بخار روی لنز برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. زیرا نفس ما حاوی اسیدهای مضری است که می توانند به پوشش لنز آسیب برسانند.

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, توسط valeh |
اگر می خواهید بدانید که طراح سلاح هایی مثل تفنگ سیمینوف، اسلحه کمری M1911، تفنگ برنو و همچنین طراح اولین سلاح نیمه اتوماتیک در جهان چه کسانی بودند به شما توصیه می کنیم که این مطلب را مطالعه کنید.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, توسط valeh |

استان آذربایجان شرق
شهر تبریز(مرکز استان): پلاک ایران 15
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 25 - پلاک ایران 35
استان آذربایجان غربی
شهر ارومیه (مرکز استان): پلاک ایران 17
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 27 - پلاک ایران 37
استان اردبیل
شهر اردبیل(مرکز استان): پلاک ایران 91
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 91 (پلاک مرکز استان و سایر شهرهای استان یکی می‌باشد)
استان اصفهان
شهر اصفهان (مرکز استان): پلاک ایران ۱۳
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 23 - پلاک ایران 43 - پلاک ایران 53
استان ایلام
شهر ایلام (مرکز استان): پلاک ایران 98
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 98 (پلاک مرکز استان و سایر شهرهای استان یکی می‌باشد)
استان بوشهر
شهر بوشهر (مرکز استان): پلاک ایران ۴۸
سایر شهرهای استان : پلاک ایران ۵۸
استان تهران
شهر تهران (مرکز استان): پلاک ایران 11- پلاک ایران 22- پلاک ایران 33- پلاک ایران 44- پلاک ایران 55- پلاک ایران 66- پلاک ایران 77- پلاک ایران 88- پلاک ایران 99
شهر کرج : پلاک ایران 68 – پلاك ايران 21
سایر شهرهای استان : پلاک ایران ۷۸
استان چهار محال و بختیاری
شهرکرد(مرکز استان): پلاک ایران ۷۱
سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۸۱
استان خراسان
شهر مشهد (مرکز استان) : پلاک ایران 12
سایر شهرهای خراسان (شمالی و رضوی و جنوبی): پلاک ایران 32 - پلاک ایران 42 - پلاک ایران 52
استان خوزستان
شهر اهواز (مرکز استان): پلاک ایران ۱۴
سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۲۴ - پلاک ایران ۳۴
استان زنجان
شهر زنجان (مرکز استان): پلاک ایران ۸۷
سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۹۷
استان سمنان
شهر سمنان (مرکز استان): پلاک ایران ۸۶
سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۹۶
استان سیستان و بلوچستان
شهر زاهدان (مرکز استان): پلاک ایران 85
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 95
استان فارس
شهر شیراز (مرکز استان) : پلاک ایران 63
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 73 - پلاک ایران 83 - پلاک ایران 93
استان قزوین
شهر قزوین (مرکز استان): پلاک ایران ۷۹
سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۸۹
استان قم
شهر قم(مرکز استان) : پلاک ایران 16
استان کردستان
شهر سنندج (مرکز استان): پلاک ایران 51
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 61
استان کرمان
شهر کرمان(مرکز استان): پلاک ایران ۴۵
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 65 - پلاک ایران 75
استان کرمانشاه
شهر کرمانشاه (مرکز استان) : پلاک ایران 19
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 29- پلاک ایران 39
استان کهکلویه و بویر احمد
شهر یاسوج (مرکز استان) : پلاک ایران 49
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 49 (پلاک مرکز استان و سایر شهرهای استان یکی می‌باشد)
استان گلستان
شهر گرگان (مرکز استان): پلاک ایران ۵۹
سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۶۹
استان گیلان
شهر رشت (مرکز استان):پلاک ایران 46
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 56 - پلاک ایران ۷۶
استان لرستان
شهر خرم آباد (مرکز استان): پلاک ایران 31
سایر شهرهای استان : پلاک ایران 41
استان مازندران
شهر ساری (مرکز استان): پلاک ایران 62
سایر شهرهای استان : پلاک ایران 72 - پلاک ایران 82 - پلاک ایران 92
استان مركزي
شهر اراك (مرکز استان): پلاک ایران 47
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 57
استان هرمزگان
شهر بندرعباس (مرکز استان): پلاک ایران 84
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 94
استان همدان
شهر همدان (مرکز استان): پلاک ایران ۱۸
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 28 - پلاک ایران 38
استان یزد
شهر یزد (مرکز استان): پلاک ایران 54
سایر شهرهای استان: پلاک ایران 64 - پلاک ایران 74

* نكته مهم: اگر در بين اين اعداد دقت كنيد تنها اعدادي كه از بين 1 تا 99 در ليست بالا مشاهده نميشوند اعداد 26 و 36 و 67 هستند كه چون استان قم (پلاك ايران 16) و استان مركزي (پلاك ايران 47 براي اراك و پلاك ايران 57 براي ساير شهرستانها) داراي شهرستانهاي ديگري نيستند تكليفشان مشخص نيست. مضافا اينكه به دليل عدم بوجود آمدن خطاي ديد از اعداد مضرب عدد 10 استفاده نميشود

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:انتخابات در ایران, توسط valeh |

پنجم بهمن سال 1358 نخستين انتخابات رياست جمهوري ايران برگزار شد. در اين انتخابات پنج نفر اول به اين ترتيب اعلام شده بودند: ابوالحسن بني صدر، احمد مدني كرماني (دریادار)، حبيبي، دكتر سامي و داريوش فروهر. بني صدر رئيس جمهور شد و مدني که ميليونها راي آورده بود به نتيجه انتخابات اعتراض كرد. وي در استانهاي كرمان، كردستان، سيستان و بلوچستان، بندر عباس و زنجان اول شده بود. سبب اعتراض او اين بود كه برغم منع قانونی، در 24 ساعت پيش از راي گيري هم تبليغات له بني صدر و عليه او ادامه يافته بود و موارد ديگر. قطب زاده كه بيش از نامزدهاي ديگر براي خود تبليغ كرده بود تنها 25 صدم درصد آرا را به دست آورده بود.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:دموکراسی در ایران, توسط valeh |

به نوشته مورخان رومي ـ يوناني و ارمني و تطبيق تقويمها، مِهرداد يکم ششمين شاه ايران از دودمان اشكانيان [معروف به مهرداد بزرگ] يكم مارس سال 173 پيش از ميلاد دراجتماع بزرگان ايران اعلام كرد كه تصميم گرفته است كشور داراي ضوابط لاتغيير (اصول اساسي) شود تا حقوق و تكاليف همه [دولت و ملت] در آن روشن باشد. اين تصميم مِهرداد مورد تاييد حاضران در نشست قرارگرفت و ايران داراي قانون اساسی و دو مجلس شد كه مجموعه این دو مجلس را «مِهستان» مي گفتند (مِه به كسر «ميم» به معناي بزرگ). انتخاب وليعهد از ميان شاهزادگان، اعلان جنگ و پيشنهاد صلح، بسيج نيرو، عزل شاه درصورت ديوانه شدن و بيماري ممتد و ...، تغيير اشل مالياتها و صدور دستور ضرب سكه با تصوير تازه، تعيين شاهان ارمنستان، تاييد تشريفاتي (ضمني) شاهان پارسي تبار سرزمين پنتوس (منطقه ساحلي جنوب و جنوب شرقی درياي سياه در آناتولي به پايتختي شهر سينوپ) و انتصاب فرمانده كل ارتش براي يك دوره معيّن و يا مديريت جنگ از جمله اختيارات مهستان بود. در موارد متعدد، مِهستان كه بنیادی مشابه سناي روم بود شخص شاه را به عنوان فرمانده ارتش، فرمانده جبهه و مسئول لشكركشي تعيين كرده بود.
به نوشته مولفان تاريخ دمكراسي، دردوران اشكانيان [پارتيان ـ خراسانیان] كه علاقه مند و معتقد به انديشه هاي فلاسفه يونان باستان بودند، ايران از نوعي دمكراسي برخوردار بود. به علاوه، در اين دوره ايالات دوردست؛ ارمنستان و ... خودمختار بودند و لذا ايجاب مي كرد كه پارلمان وجود داشته باشد تا نظر همگان شنيده شود. مورّخان رومي ايجاد مِهستان را اقتباس ايرانيان از روميان دانسته اند كه باور كردن اين ادعا دشوار است زيرا كه هنگام ايجاد مِهستان (173 سال پيش از ميلاد ـ دو هزار و 184 سال پيش) هنوز دولت روم با ايران همسايه نشده بود و برخورد نداشت، هنوز بقاياي اسكندريان برمناطق يوناني نشين و مصر حكومت مي راندند و ....

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, توسط valeh |

ساعدبند بلوتوثی که با اشاره دست شما دستور می فرستد

روشهای Gesture Control یا کنترل با اشاره و حالت های دست و بدن، روز به روز بیشتر خودشان را در دل طرفداران تکنولوژی جا می کنند و به همین دلیل توجه شرکتهای تحقیقاتی و کمپانی های تجاری بزرگ را هم به خود جلب کرده اند. اگر از خوانندگان نارنجی باشید، حتما از کینکت و نوآوری هایی که بر مبنای آن ارائه شده اند خبر دارید.
اما در نظر عده ای، کینکت آن قدر ها هم انعطاف پذیر نیست؛ کینکت یک گوشه می نشیند و با دو دوربینش مواظب حرکات شماست. شما باید بروید جلوی اش و ادا و اطوار در بیاورید تا کینکت بتواند حرکات شما را تحلیل کند و بفهمد که واقعا چه چیزی می خواهید. عده ای بر این اعتقادند که تفهیم فرامین به کینکت واقعا سخت است و البته ورزش خوبی محسوب می شود.
به همین خاطر ابزارهای دیگری مانند Leap Motion ابداع شدند که می توانند حرکات ظریف تری را حس و تفسیر کنند. اما Leap Motion هم از حسگرهای تصویری (بر مبنای مادون قرمز) استفاده می کند و بنابراین محدودیت های خودش را دارد. ما دستگاهی را نمی خواهیم که یک جا قرار بگیرد، بلکه دستگاهی را می خواهیم که به حداقل حرکات مان در هر زاویه ای و با هر شرایطی به خوبی جواب بدهد. خب آزمایشگاه های تالمیک این کار را برای ما کرده اند.
یک ساعدبند حلقه ای جمع و جور که کمی پایین تر از آرنج بسته می شود و می تواند کوچکترین حرکات انگشتان و دست شما را بفهمد و به سرعت دستورات را به کامپیوتر یا دیگر ابزارهای دیجیتال مخابره کند، شاید بتوانیم این ساعد بند را مصداق "از تو به یک اشارت، از ما به سر دویدن" بنامیم. اما خالقین این ساعدبند اسم خیلی مختصر Myo را برای اش انتخاب کرده اند.
Myo هم حسگرهای حرکتی دارد که می تواند تغییرات قرارگیری دست شما را درک کند و هم حسگرهای الکتریکی که می توانند کوچکترین پالسهای الکتریکی ارسال شده را درک کرده و تشخیص دهد که کدام پالس برای کدام حرکت در کدام انگشت است... همه داده های دریافت شده از طریق این ساعدبند با چنین دقت و جزییاتی، از طریق بلوتوث 4 به دستگاه مورد نظر ارسال می شوند.
در حال حاضر Myo با سیستم عامل ویندوز و مک سازگار است و به زودی API آن برای اندروید و آی او اس عرضه خواهد شد. اگر خواهان Myo باشید می توانید آن را با قیمتی خدود 150 دلار پیش خرید کنید، شرکت سازنده قول داده است که تا پایان سال جاری میلادی حسگر جادویی را برای شما ارسال کند.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, توسط valeh |

نخستين عكاس جهان

Joseph niepce

ژوزف نايپس Joseph niepce نخستين عكاس جهان هفتم مارس 1765 در فرانسه به دنيا آمد. توجه وي به گرفتن عکس و ساختن دوربین و داروی مربوط از دهه دوم قرن نوزدهم آغاز شده بود. نایپس که به خاصیت سیاه شده سیلور کلوراید (ملح نقره) در برابر نور و به نسبت تابش آن پی برده بود پس از انجام همین تجربه روی ماده شیمیایی «بیتومن»، به ساخت دوربین همت گماشت و جعبه اي تهیه کرد كه يك روزنه براي ورود نور در آن تعبيه شده بود. این روزنه دريچه ای متحرك داشت. نایپس در ضلع ديگر جعبه، مقابل اين دريچه و به فاصله معيّن يك قطعه فلز بشقاب مانند قرار مي داد كه رويش را لعابي از ماده شيميايي «بيتومن» پوشانده بود. اين ماده كه نسبت به نور حساس بود، متناسب با نور وارده از روزنه، فلز را سياه مي كرد كه پس از شستن فلز اثر نور به صورت سياهي در آن باقي ماند كه همانا عكس اشياء بود، ولی دوام چنین عکسی طولانی نبود.
     نایپس نخستين عكس ماندنی را در سال 1827 ميلادي از پشت پنجره اطاق خود درپاريس كه در طبقه دوم ساختمان قرار داشت برداشت كه در كتابهاي «تاريخچه عكاسي» عنوان آن را «منظره اي از پنجره» نوشته اند. اين، نخستين عكس ثابت و بادوامي است كه در جهان برداشته شده است. ژوزف نایپس براي برداشتن اين عكس هشت ساعت وقت صرف كرده بود. نایپس در سال 1833 درگذشت و «لوئي داگر» فرانسوي و تالبوت و هرشل انگليسي به تكميل فن عكاسي همت گماشتند و موفق شدند. «ماتیو بریدی» آمریکایی اوایل دهه 1860 و درجریان جنگ داخلی آمریکا فتو ژورنالیسم (عکس خبری) را ابتکار کرد. از زمان ایجاد دوره آموزش روزنامه نگاری در دانشگاهها، یکی از تکالیف دانشجویان این رشته ساختن دوربینی شبیه دوربین نایپس (جعبه چوبی) و گرفتن عکس با این دوربین و به همان صورت و چاپ کردن این عکس در تاریکخانه دپارتمان (گروه آموزش روزنامه نگاری) است.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, توسط valeh |

 سرطان 6 رهبر مخالف واشنگتن

زوگانف آمریکا را متهم کرد

گنادی زوگانفˈ رهبر حزب کمونیست روسیه، آمریکا را به دخالت در مرگ ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری فقید ونزوئلا متهم کرد.
زوگانف روز چهارشنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی ˈروسیه 24ˈ گفت: چطور شد که به طور همزمان شش رهبر کشورهای آمریکای لاتین مخالف با سیاست های آمریکا به یک بیماری (سرطان) مبتلا شدند.
ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری ونزوئلا بامداد امروز چهارشنبه پس از مدت ها تحمل بیماری سرطان در سن 58 سالگی درگذشت.
زوگانف گفت: این کشورها برای ایجاد بلوکی مستقل و با نفوذ در منطقه تلاش می کنند.
رهبر حزب کمونیست روسیه افزود: این یک مساله تصادفی نیست و باید به آن رسیدگی شود و کنترل بین المللی در تحقیقات پیرامون این مساله ضروری است.
در همین حال به گزارش ریانووستی ،ˈدمیتری پسکوفˈ سخنگوی رییس جمهوری روسیه از اظهار نظر در باره اظهارات زوگانف خودداری کرد و گفت: نمی توانم در این باره سخنی بگویم.
چاوز پیش تر از احتمال دست داشتن در بیماری خود و برخی رهبران کشورهای آمریکای لاتین سخن گفته بود.
رییس جمهوری فقید ونزوئلا در این ارتباط اظهار داشت: این بسیار عجیب است که من و رهبران آرژانتین ، برزیل و پاراگوئه با سرطان دست به گریبان هستند.
چاوز گفت که آمریکا را متهم نمی کند چون مدرکی برای اثبات ندارد.
رییس جمهوری فقید ونزوئلا این سوال را مطرح کرده بود که آیا عجیب نخواهد بود اگر آنها (آمریکایی ها) در حال توسعه یک فنآوری برای ایجاد سرطان باشند و هیچکس از آن اطلاع نداشته باشد؟

.: Weblog Themes By LoxBlog :.