نوشته شده در تاريخ شنبه 19 دی 1394برچسب:, توسط valeh |
«تماشای فیلم و سریال، هر زمان و هر جایی که اراده کنید». این چیزی است که وقتی قدم به وب سایت نتفلیکس میگذارید، درمورد این وب ابزار میخوانید. شبکه استریم آنلاین ویدئو مستقر در کالیفرنیا که اخیرا مدیر عامل آن در نمایشگاه CES 2016 اعلام کرد که ایران نیز به زنجیره کشورهایی که این شبکه در آن به ارائه خدمات میپردازد، اضافه شده است.

به گزارش «آی تابناک» اگر با نتفلیکس – Netflix – و امپراطوری آن آشنا نیستید، باید بدانید که نتفلیکس یک فراهم کننده خدمات استریم ویدئو به شکل آنلاین و On-Demand مستقر در ایلات متحده است. این شرکت در سال 1997 در کالیفرنیا تاسیس شده و از سال 1999 خدمات مبتنی بر ثبت نام خود برای کاربران را شروع کرده است. این سرویس اکنون بیش از 100 هزار عنوان فیلم سینمایی و سریال را ارائه میکند و بیش از 70 میلیون کاربر دارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 دی 1394برچسب:, توسط valeh |

تلاش‌های عربستان برای قطع روابط کشورهای عربی و آفریقایی با ایران در حالی ادامه دارد که تا بدین جا هیچ کشور مهمی حاضر نشده منافع ملی‌اش را قربانی بلندپروازی وزیر جوان امورخارجه عربستان سعودی کند و تنها چند کشور کوچک که حاکمانش سوابق سیاهی در کارنامه خود دارند، حاضر به قطع رابطه با ایران شده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ عربستان که سال‌ها در حال تزریق منابع مالی و حمایت‌های وسیع از کشورهای کوچک عربی و آفریقایی برای استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و نظامی آنها در مقاطع حساس است، پس از آنکه شب گذشته با قطع رابطه با ایران یک دوئل بین‌المللی دیپلماتیک را آغاز کرد و در ادامه سیاست‌های ماجراجوانه عادل الجبیر وزیرامورخارجه جوان، به دنبال افزایش تنش آفرینی منطقه‌ای رفت، امروز با پاسخ «نه» اکثر کشورهای مهم منطقه مواجه شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 دی 1394برچسب:, توسط valeh |

مدیران دیپلماسی عربستان با تلاش‌هایی احساسی در پی راضی کردن برخی کشورهایند تا در رابطه دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران تجدیدنظر کنند؛ اما با گذشت زمان و فروکش کردن عصبانیت‌ها، اتفاقات دیگری خواهد افتاد. همان گونه که در گذشته هم چنین شد.

به گزارش «تابناک»، اولین بار پس از ماجرای فتوای امام (ره) بر ارتداد سلمان رشدی بود که تعدادی از سفرای خارجی رخت سفر از تهران را به تن کردند. در سال 1367 تعدادی از کشورهای اروپایی در واکنش به این ماجرا سفرا و کاردارهایشان را از تهران فراخوانده و جمهوری اسلامی نیز در واکنش به این تصمیمات، روابط خود با اروپا را کاهش داد؛ اما با توجه به عدم پافشاری انگلستان بر ماجرای سلمان رشدی، به رغم عدم عذرخواهی علنی از ایران، روابط دیپلماتیک پس از چند ماه از سر گرفته شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 دی 1394برچسب:, توسط valeh |

صدام حسین هم ابتدا از اینجا که خاندان سعودی تازه ایستاده اند شروع کرد و بر سر او و مردم عراق آن رفت که همگان مشاهده کردند. صدام حسین هم بحران های داخلی و اقتصادی کشورش را با همین قطع روابط، تهدیدها و حمله های نظامی، از جایی به جایی دیگر منتقل می کرد و زمان می خرید؛ غافل از اینکه زمان حکومتگری بی زمان نیست!
 
به گزارش «تابناک» بعید است اعلام قطع یکجانبه روابط عربستان سعودی با ایران توسط ریاض، کسی را شوک زده کرده باشد و همچنین بعید است، افرادی که تحولات اخیر در سیاست خارجی و داخلی مملکت سعودی ها را رصد کرده باشند، از دلایل این هیجانات خاندان سعودی بی خبر باشند؛ سعودی هایی که یک بحران را به جای اینکه حل کنند به بحران دیگری منتقل می کنند و آنچه برایشان ماننده مجموعه ای از بحران هاست.
 
فرزندان عبدالعزیز که مملکتی را به اسم خودشان نامگذاری کرده اند، با کاهش قیمت نفت، با کسری بودجه ای بالغ بر 87 میلیارد دلار مواجه اند، به گونه ای که هزینه های این حکومت در سال گذشته 224 میلیارد دلار و درآمدهای آن، نزدیک به 137 میلیارد دلار بوده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 دی 1394برچسب:, توسط valeh |

عصر ایران؛ مصطفی داننده - دیشب تهران و مشهد شاهد حملات شدید معترضان به سفارت و کنسول‌گری عربستان در پی اعدام شیخ نمر بودند. اعتراض‌هایی که نشان از عصبانیت مردم شیعه ایران از این اتفاق بود.

عربستان با اعدام شیخ نمر نشان داد به دنبال ماجراجویی در منطقه و تقابل با ایران است. آل سعود می‌خواهد ایران را وارد جنگ کند. جنگی که نه تقابل ایران و عربستان بلکه تقابل شیعه و سنی است و می‌تواند فرقه گرایی را در خاورمیانه به اوج خود برساند.

این اعدام نشان داد که در عربستان عقلانیتی وجود ندارد اما پشت این حرکت یک استراتژی بزرگ نهفته است که ایران و شیعیان نباید از آن غافل شوند. تقریبا برای همگان از جمله آل سعود مشخص بود که اعدام شیخ نمر اعتراض گسترده شیعیان در عربستان، عراق و ایران را به همراه خواهد داشت. آنها به خوبی می‌دانستند که این اعتراض‌ها در ایران شدیدتر از دیگر کشورهاست و این همان نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم. عربستان با اعدام شیخ نمر دو هدف عمده را دنبال کرد. هم توانست یک نیروی مخالف حکومت خود را حذف کند و هم ایران را درگیر بحران اساسی کند.

لبخند عربستان بعد از حوادث تهران و مشهد/ گل به خودی به دستگاه دیپلماسی

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 دی 1394برچسب:, توسط valeh |

دیگر طراحی خودروهای پرکارکرد که قادرند همان کارهایی را انجام دهند که از عهده خودروهای قدیمی هم برمی آمد٬ کافی نبوده و پاسخگوی نیازها نیست. خودروها باید هوشمند٬ آرامش بخش٬ راحت برای استفاده و در یک کلام بهترین باشند. به خاطر همین است که تولیدکنندگان خودرو و شرکت های فنی، خودروهای جدیدی طراحی کرده اند؛ از داشبورهای هولوگرافیکی گرفته تا صندلی های چرخان.

  به گزارش سایت خبری «پایش»، این ابداعات می تواند تجربه رانندگی را ارتقاء دهد٬ فرقی هم نمی کند که خودتان رانندگی کنید یا خودرو به طور اتوماتیک براند. در این گزارش به ۱۲ تکنولوژی ابداعی که امسال از آن پرده برداری می شود بر اساس میزان تأثیرگذاری آنها می پردازیم.

width=601



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 دی 1394برچسب:, توسط valeh |
«به کسی شک دارید؟ دوست یا همسر خود؟ صد درصد تضمینی در چهار دقیقه سر از کارش درآورید!» فکر می‌کنید این آگهی تبلیغ چه چیزی است؟ یک کاراگاه خصوصی که می‌خواهد در یافتن کسی که به او مشکوک هستید کمکتان کند یا...؟ نه؛ این پیامی است که این روزها در سایت‌های مختلف اینترنتی و موبایلی برای هک تلگرام و موبایل نزدیکانتان دست به دست می‌شود.
 
روزنامه ایران در ادامه می‌نویسد: این پیامی است که نه‌تنها آدم‌ها را تشویق می‌کند حریم خصوصی دیگران را به بهانه شک و تردید نقض کند، که آدم‌ها را به هک کردن برنامه‌های موبایلی و اقدامات عجیب و غریب جاسوسی هم، که اساساً کار یک شهروند معمولی نیست، تشویق می‌کنند. پیامی مثل این یکی: «در چهار دقیقه صد درصد تضمینی به موبایل و تمامی اطلاعات فردی که به او مشکوکید، به آسانی و از راه دور دسترسی پیدا کنید. هک موبایل و تلگرام با فیلم آموزشی.»


ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.