نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, توسط valeh |

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر کاربران شبکه اجتماعی تلگرام با خیل استیکرهای فارسی‌زبان مواجه شده‌اند. در این میان اگرچه از نظر فرهنگی بسیاری از این استیکرها به‌لحاظ استفاده از زبان فارسی و شخصیت‌های آشنا برای مردم مقبولیت قابل‌توجهی داشت اما در قالب برخی از آنها در مواردی با شخصیت‌های سیاسی نیز شوخی‌هایی شده یا سمت‌وسوی این استیکرها فراتر از اخلاقیات رفته و در مواردی حتی حریم‌های اخلاقی را زیرپا گذاشته است.

 اما نکته جالب‌تر آنکه بسته‌های استیکری تلگرام در بزرگ‌ترین اپ‌مارکت ایران حداقل ۱۰۵‌ میلیون تومان به فروش رسید. این رقم از آن روست که از ماه‌های پایانی سال گذشته میزان استفاده از پیام‌رسان تلگرام رشد قابل‌توجهی داشته است و روزانه بر رنج مخاطبان ایرانی آن افزوده می‌شود.

یک محیط گرافیکی ساده با امکاناتی نظیر ارسال پیام‌های متنی، صوتی و تصویری در کنار استیکرهای جذاب و قابل‌تولید توسط مخاطبان از جمله امکاناتی است که تلگرام را محبوب‌ ایرانی‌ها کرده و بیشترین میزان بازدید از سایت آن مختص آی‌پی‌های ایران است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, توسط valeh |

از هفته گذشته میزبانی‌های ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال شروع شد و تیم ملی کشورمان در دو بازی نخستش توانست آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارد. این مسابقات این هفته و هفته بعد هم با حضور شاگردان کواچ در مقابل لهستان و روسیه ادامه خواهد داشت.

برگزاری بازی‌های لیگ جهانی در ایران، فرصت خوبی برای هواداران ورزش بود تا در ساعات ابتدای شب خودشان را به سالن ورزشگاه آزادی برسانند و از تیم کشورمان حمایت کنند. غیر از مردم که طعم یک هم‌نشینی جذاب و پرهیجان را چشیدند، میزبانی از این مسابقات برای صداوسیما هم فرصت خوبی بود تا دست به کسب درآمد بزند. این گزارش، برخی از درآمدهای تلویزیون کشورمان را از ناحیه پخش مسابقات والیبال ایران و آمریکا مرور می‌کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, توسط valeh |

بر اساس اسنادی که سایت ویکی‌لیکس اخیرا منتشر کرده، چارلز ناس، کاردار سفارت آمریکا در تهران در گزارشی محرمانه درباره آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در 28 مرداد 1357، به نقل از یک «منبع آگاه در میان اپوزیسیون مسلح» نوشت که حکومت ایران به طور ضمنی اجازه چنین کاری داده است.
 
به گزارش تاریخ ایرانی، متن کامل گزارش محرمانه چارلز ناس به این شرح است:
 
«تاریخ: سه‌شنبه، 22 آگوست 1978
 
خلاصه: تمامی مطبوعات تهران در 21 - 22 آگوست به طور کامل به اخبار آتش‌سوزی سینما رکس پرداختند. تعداد کشته‌شدگان به صورت غیررسمی 430 نفر برآورد شده است. جزئیات هنوز مشخص نیست. مقامات می‌گویند که تروریست‌ها دور تا دور سینما گازوئیل ریخته و سپس آن را شعله‌ور کردند، ولی برخی از شاهدان صدای انفجار شنیده‌اند. مطبوعات همدردی و خشم مردم را گزارش می‌کنند. رهبران اپوزیسیون بدگمان هستند ولی اظهارنظر عمومی نمی‌کنند.



ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.