نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 اسفند 1394برچسب:, توسط valeh |

کودتا برای اکثر ما یادآور خاطرات «کودتای ۲۸ مرداد» است؛ کودتا در تعریف ذهنی ما رویدادی است که گروه‌های نظامی و سیاسی برای براندازی حکومت وقت انجام می‌دهند. البته در علوم سیاسی از کودتا اینچنین یاد می شود: «شگردی سیاسی که ائتلاف سیاسی غیرقانونی برای براندازی رهبران حکومت موجود از طریق خشونت یا تهدید انجام می‌شود.»

بیشتر کودتاهای جهان با خشونت همراه بوده‌اند و معمولا برنامه‌ریزی آن‌ها به شکلی بوده است تا در نهایت شخصیت‌های سیاسی را اعدام کنند؛ کودتا با اینکه در یک روز اتفاق می‌افتد، اما به ماه‌ها و گاهی سال‌ها برنامه‌ریزی نیاز دارد.

کودتاهای موفق آن‌هایی بوده‌اند که با عملیات‌های چند جانبه مخفی و با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای و روانی توانسته‌اند تغییر رژیم داشته باشند و ارتش را به خدمت خود در بیاورند.

در این گزارش نگاهی داریم به ۱۰ کودتای تاریخ که تاثیر شگرفی در شرایط جامعه‌ها داشته‌اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 اسفند 1394برچسب:, توسط valeh |
معاون دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب الله به یاری یکدیگر شتافته‌اند، تأکید کرد عربستان سعودی به 3 دلیل با حزب الله دشمنی می‌کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد، عربستان سعودی و هم‌پیمانان این کشور در واقع با دستاوردهای درخشان و تأثیرگذار حزب الله دشمنی دارند و خود را در خانه اسرائیل قرار می‌دهند.
 
به گزارش شبکه خبری «المنار» لبنان، شیخ قاسم شنبه (دیروز) طی شرکت در مراسم آغاز کمیته انتخابات مرکزی در بعلبک گفت، عربستان به 3 دلیل با حزب الله دشمنی می‌کند و آن را تروریست می‌داند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 اسفند 1394برچسب:, توسط valeh |

انسانهاى پاك سرشت در پى یك زندگى پاك و حیات طیب هستند كه زیباترین نماد آن را مى توان در زندگانى رهبران دینى جستجو كرد.

حضرت فاطمه زهرا  (سلام الله علیها)، از آن مربیان و معلمان اخلاق است كه بشر مى تواند زندگى ایشان را به عنوان بهترین الگو براى رفتار و معاشرت خود قرار دهد.

آن چه در پیش رو دارید اشاره اى است كوتاه و گذرا از ایمان و عبادت ایشان، اخلاق روش معاشرت ایشان، و دانش و بینش ایشان كه به اختصار از آن یاد مى‌‌شود.



ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.