نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

فرارو- سجاد زند؛ نحوه مبارزه ایران با داعش در عراق در هفته های گذشته یکی از موارد بحث برانگیز رسانه ها بوده است. رسانه های غربی و رسانه‌های داخلی ایران با انتشار گسترده تصاویری از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نقشی فراتر از نقش "مستشاری" در جنگ علیه داعش در عراق برای او به نمایش گذاشته اند. این تصویر به وجود آمده از سردار سلیمانی امروز با واکنش هایی در ایران روبه رو شده است. امروز مشاور فرمانده سپاه پرداخت گسترده رسانه های غربی به قاسم سلیمانی را در راستای "عملیات روانی" دانست.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

امروزه گوشي هاي هوشمند پيشرفت هاي زيادي داشتند، اما اين پيشرفت زياد يک مشکل بزرگ را براي کمپاني ها و کاربران به وجود آورده و آن مشکل عمر باتري کم اين هوشمندهاي همه کاره است. در حال حاضر تلاش زيادي انجام مي گيرد تا اينکه عمر باتري گوشي هاي هوشمند زيادتر شود و يا اينکه حداقل سرعت شارژ باتري بيشتر شود تا زمان کمتري نياز به اتصال گوشي به برق داشته باشيد.

 سامسونگ در نوت ۴ شارژ سريع را معرفي کرد. با اين ويژگي درصد شارژ باتري گوشي موبايل در مدت ۳۰ دقيقه به ۵۰ درصد مي رسد. اما به نظر شما اين زمان خيلي کارآمد است؟

مدتي قبل دانشگاه تکنولوژيک Nanyang ادعا کرده بود روشي را ابداع کرده که مي تواند شارژ باتري موبايل را در مدت زمان ۲ دقيقه به ميزان ۷۰ درصد برساند. اما امروز خبري جالب تر منتشر شده است. کمپاني اي به نام StoreDot راهي را پيدا کرده که توسط آن مي توان باتري گوشي را در مدت زمان ۳۰ ثانيه به طور کامل شارژ کرد.

رويترز گزارش داده که اين باتري توليد شده اما به علت اندازه بزرگي که دارد در حال حاضر در گوشي هوشمند نمي تواند قرار بگيرد. اما اين کمپاني اين خبر را داده که تا سال ۲۰۱۶ اندازه باتري را کوچکتر خواهد کرد و کاربر با يک شارژ ۳۰ ثانيه اي مدت ۱ روز را مي تواند از باتري استفاده کند.
اين کمپاني از تکنولوژي نانو براي ساخت اين باتري بهره برده و به عبارت دقيق تر از تکنولوژي nanodocts که در اصل مولکول هاي پپتيدي بيوارگانيک هستند استفاده کرده است.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 اين موشک با توجه به برد ۱۹۰۰ کيلومتري خود، نه تنها قادر است تمام سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را پوشش دهد، بلکه تمام سواحل و عمق سرزمين‌هاي اشغالي در آب‌هاي درياي مديترانه را هم قادر است با قدرت هدف قرار دهد.

موشک «سجيل»همانند موشک قدر (مدل پيشرفته و ارتقا يافته شهاب3 با برد حدود 2هزار کيلومتر) در نيمه دوم دهه 80.شمسي معرفي شده و برخي آن را برترين موشک بالستيک ايراني مي‌دانند.

اين موشک (محصول پروژه عاشورا)، اولين موشک دوربُرد سوخت جامد ايران، به سرعت و تنها ظرف چند دقيقه آماده پرتاب شده و پس از شليک نيز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک مي‌کند. اين ويژگي باعث کاهش احتمال نابودي موشک قبل از پرتاب مي‌شود.

همچنين به دليل شتاب بسيار بالاي سجيل، امکان ردگيري آن در فازهاي اوليه پرتاب بسيار کم و عملآً شانس دشمن براي انهدام اين موشک در طي پرواز را ناچيز مي‌کند.


ادامه مطلب...

 

مشاور عالي فرمانده نيروي هوايي ارتش در گفتگو با «نسيم» افزود: امن‌ترين کشور جهان هستيم و هيچ تهديدي براي ما وجود ندارد.

آمريکا بداند ايران را امثال شهيد بابايي و قاسم سليماني فراگرفته‌‌اند.امير حسين چيت‌فروش در ادامه اين گفتگو تصريح کرد: روش‌هاي بومي‌سازي را تمرين کرديم و ياد گرفته‌ايم که آماده باشيم. اين ظرفيت در تمام نيروهاي مسلح وجود دارد. تهديد براي ايران معنا ندارد زيرا امن‌ترين کشور جهان هستيم. در صورت تشخيص مسئولان نيروي هوايي ارتش آمادگي تجهيز کرانه باختري و آموزش‌هاي لازم به ساير کشورها را دارد.

وي در ادامه افزود: دشمنان هر راهي که رفتند به نفع ما بود. چند روز پيش اوباما گفت اي کاش چند نيرو مثل قاسم سليماني داشتيم، ما لشگر لشگر مثل قاسم سليماني داريم، آنها بدانند ايران اسلامي را مرداني امثال شهيد بابايي، شهيد صياد شيرازي و قاسم سليماني فرا گرفته است. دشمن مکتب ما را نمي‌شناسد و با تحليل خود ما را ارزيابي مي‌کند، ما بايد فلسفه و ديدگاه داعش را بشناسيم و در جاي خود مقابله کنيم، اراده الهي اين است که همواره مسلمانان بر کفر و ظلم پيروز مي‌شوند، قطعا آينده داعش نابودي است، اگر اين‌گونه نبود رژيم پهلوي نابود نمي‌شد زيرا پشتوانه آنها هم آمريکا بود.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |



 توسعه‌ي 5G، نسل پنجم شبکه‌هاي مخابراتي موبايل با شتاب بالايي در حال انجام است. علي‌رغم اينکه هنوز بسياري از کشورها شبکه‌ي ارتباطي خود را به 3G يا 4G ارتقا نداده‌اند، اما نسل پنجم در حال توسعه است و دانشمندان با هيجان بالايي در مورد آن صحبت مي‌کنند، چراکه 5G کاملا متفاوت خواهد بود.

استفاده از پهناي باند بالا، نرخ انتقال داده‌ي زياد و تسهيل در ارتباطات مبتني بر اينترنت چون مکالمات ويدئويي، تنها گوشه‌اي از قابليت‌هايي است که با پياده‌سازي شبکه‌هاي 5G در اختيار کاربران قرار خواهد گرفت.

پروفسور رحيم تفضلي، رئيس مرکز نوآوري‌هاي 5G دولتي انگلستان در دانشگاه سوري در اين خصوص مي‌گويد:

شبکه‌هاي مخابراتي 5G يک بازنگري و انقلاب کلي در زمينه‌ي طيف امواج راديويي خواهد بود.
پياده‌سازي شبکه‌هاي مخابراتي 5G بدين معنا است که بستر مورد نياز براي اتصال شهرهاي هوشمند، انجام عمل‌هاي جراحي ريموت، استفاده از خودروهاي هوشمند و اينترنت اشيا در دسترس خواهد بود.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |



 
 استيو جابز به عنوان يک شخصيت برجسته در تاريخ باقي خواهد ماند. فردي که بزرگترين کمپاني جهان را ساخت شخصي جدي، سردجوش و از همه مهم تر يک الگو بود.

آقاي Guy Kawasaki نويسنده و گوينده امريکايي که با شرايط کاري فشرده استيو جابز کار کرده، درس هايي را که از سخنان مدير عامل سابق اپل آموخته، با ما در ميان گذاشته است که شما مي توانيد آنها را در زير مطالعه کنيد.

1.کارشناسان بيهوده اند
آقاي Guy Kawasaki مي گويد: استيو جابز به حرف کارشناسان گوش نمي داد، بلکه اين کارشناسان بودند که به صحبت هاي او گوش مي کردند. استيو هميشه مي گفت: به عنوان يک کار آفرين نبايد به ديگران متکي باشي!


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |



وقتي تصاوير حاج‌قاسم سليماني در عراق منتشر شد همه متوجه نقش ويژه و اثرگذار ايران در تحولات عراق شدند. فرمانده سپاه قدس هم در جبهه‌هاي مرکزي در کنار رزمندگان ارتش و هم در کنار نيروهاي مردمي و هم در کنار مردمان کرد شمال عراق عليه تروريست‌هاي داعش در حال جنگ است اما در اين ميان، در عمده همين عکس‌هاي معدود در کنار حاج‌قاسم سليماني، يک فرمانده شيعه عراقي هم مشاهده مي‌شود که معمولا با لبي خندان در حال گپ و گفت با اطرافيان است و برخي ديگر از تصاوير هم از رابطه بسيار صميمانه او و حاج‌قاسم سليماني حکايت دارد. او کسي نيست جز حاج هادي العامري (ابوحسن) فرمانده سپاه بدر عراق. سپاه بدر اکنون محور مقابله ملت عراق با تروريست‌هاي داعش است و هادي العامري فرماندهي اين سپاه را برعهده دارد. او در دولت ائتلاف قانون به رهبري نوري مالکي، وزير راه و ترابري بود و بارها مقامات آمريکايي بويژه جان کري، وزير خارجه آمريکا تلاش کردند مانع از ادامه حضور وي در کابينه عراق شوند که البته اين تلاش آنها ناکام ماند. گفت‌وگوي «وطن‌امروز» با اين رزمنده شيعه عراقي و يار نزديک حاج‌قاسم سليماني را درباره تحولات عراق مي‌خوانيد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

 

دوستان امروز ما چند روش جديد رو براي شما آموزش خواهيم داد که به کمک اين روش ها مي تونيد از انتقال ويروس از فلشتون به کامپيوتريا لپ تاپ جلوگيري کيد. براي اين کار ابتدا بحثي رو در مورد ويروس ها خواهيم داشت .

ويروس ها در حقيقت بد افزار و نرم افزار هاي خطرناکي هستند که توسط هکر ها يا برخي موسساتي که به دنبال سرقت اطلاعات افراد هستند ايجاد و در فضاي اينترنت منتشر مي شوند. اين بد افزار ها هميشه کليد هاي خاصي براي انتشارشان دارند . بطور مثال براي انتشار بگونه اي تنظيم شده اند که با کليک روي فايل مورد نظر يا باز کردن آن منتشر مي شوند. يعني شما با کليک روي فايل مورد نظر که قبلا اون ويروس يا بد افزار از طريق اينترنت وارد سيستمتان شده است به آن نرم افزار فرصت انتشار مي دهيد.

چرا که سازنده اين بدافزار آن را بگونه اي تنظيم کرده است که بعد از زدن دکمه باز شدن و Open اين بدافزار منتشر شود. البته گاهي اوقات سازنده اين ويروس ها بجاي اين عملکرد ، برنامه را بگونه اي مي نويسند که با اتصال يو اس پي بلافاصله بد افزار وارد کامپيوتر مي شود. در اين موراد تنها راه براي جلوگيري از اين موضوع استفاده از آنتي ويروس ها است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |


دريادار سياري از تست موفق جديدترين اژدر نيروي دريايي خبر داد و گفت: اين اژدر قابليت شليک از زيردريايي، شناورهاي سطحي و سامانه‌هاي هوايي را دارد.

امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در نشستي خبري که در آستانه 7 آذر (روز نيروي دريايي) برگزار شد از تست موفق جديدترين اژدر نيروي دريايي خبر داد و گفت: اين اژدر قابليت شليک از زيردريايي، شناورهاي سطحي و سامانه‌هاي هوايي را دارد. سياري افزود: اين اژدر سه روز قبل در منطقه جاسک تست شده است.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |


 يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي امنيت کامپيو‌تري جهان مي‌گويد ويروس سايبري پيچيده‌اي را کشف کرده که در نوع خود کم‌نظير است. اين کمپاني، شرکت‌هاي ارتباطي روسيه و عربستان را هدف اين ويروس و آلوده به آن اعلام کرده است.

روزنامه فايننشال تايمز نوشت، کمپاني امنيت رايانه‌اي سيمنتک اعلام کرد، ويروس جديد با نام «Regin» (رجين) از ويروس استاکسنت که در سال 2010 توسط آمريکا و اسرائيل براي حمله به رايانه‌هاي برنامه اتمي ايران ساخته شد، قوي‌تر و بزرگتر است و توسط آژانس‌هاي اطلاعاتي غرب ايجاد شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

جدا از “مصلحت سياسي” که بهانه تلاش بخشي از حاکميت براي فيلترينگ شبکه‌هاي اجتماعي خارجي مانند فيس‌بوک و توييتر است، عده‌اي هستند که معتقدند استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي خارجي نقض امنيت اطلاعات کاربران است و بهتر است کاربران از شبکه‌هاي اجتماعي ايراني استفاده کنند که اطلاعات‌شان در ايران نگهداري شود.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

بسيار پيش آمده که براي بازديد از سايتي کليک کرده و وارد مي‌شويم و در همان بدو ورود از ما درخواست مي‌شود براي استفاده از تمام امکانات سايت ثبت‌نام کنيم که البته براي اين کار بايد آدرس ايميل خود را وارد کنيم. يا زماني که مي‌خواهيم با اشخاص يا شرکت‌هايي که با آنها آشنايي نداريم براي پرسيدن سوال و کسب اطلاعات اوليه از طريق ايميل مکاتبه کنيم و بنا به دلايلي صلاح نمي‌دانيم از آدرس ايميل شخصي خود استفاده کنيم و حتي گاهي احتمال هک شدن وجود دارد و ما به‌هيچ عنوان نمي‌خواهيم چنين ريسکي را در رابطه با ايميل شخصي خود بپذيريم. در اين گونه مواقع بهترين راه چيست؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |


واژه ي بچه پولدار شايد واژه اي اصيل نباشد و عمري بيش از يک قرن نداشته باشد اما اگر معنايي برابر با غني براي آن در نظر بگيريم سابقه اي کهن در فرهنگ دارد.


از شعرهاي حافظ و مولانا و نوستالژي نحوه ي زندگي طلا فروشان در قرون گذشته تا تصوير معروفي که ، عاقبت نقد فروشي را نشان ميداد، همه و همه تصويري ذهني است از پولدار بودن!



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |


 علف، قارچ، اشک، تسبيح و حالا گل. اگر سري در دنياي روانگردان ها نداشته باشيد و گوشتان با اسامي مواد مخدر آشنا نباشد، رديف شدن اين نام ها کنار هم شايد برايتان بي معني باشد. براي معتادان اما اين نام ها با نشئگي و سرخوشي يا خماري و بدن درد و بيقراري تداعي مي شود.

هر روز 9نفر از ايراني ها به خاطر مصرف مواد مخدر مي ميرند. جماعتي که به گواه آمارهاي جمعيت مبارزه با دخانيات کشور، از 10سالگي دست به سيگار مي شوند و از 17سالگي مواد مخدر را تجربه مي کنند. در اين ميان، گروهي هم هستند که از 12 سالگي به بعد پاي مخدرهاي صنعتي به زندگي شان باز مي شود و روزگارشان را با شيشه، حشيش، کروکوديل و ماريجوانا سياه مي کنند؛ مخدرهايي که يک جمله مشترک که درباره بيشتر آنها تکرار مي شود: «اين اعتياد آور نيست.» اين جمله، امروز بيشتر از همه درباره «گل» به گوش مي رسد.

ماده مخدر گل، همان اندازه که اسم خوشايندي که دارد، يکي از خطرناک ترين مواد مخدري است که اين روزها در دست جوان ها مي چرخد و به اسم يک روانگردان طبيعي خريد و فروش مي شود. مخدري که ضربان قلب را بالا مي برد، احساس بي قراري مي دهد، باعث توهم مي شود و با يک بار مصرف، طوري عملکرد مغز را مختل مي کند که زندگي بدون آن غيرممکن مي شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

 

اين موضوع در مورد دستگاه‌هايي که کاربرد بيشتري دارند ريسک بالاتري نيز دارد، زيرا يک دستگاه پرکاربرد کامپيوتري نظير نوت‌بوک که تقريبا هر روز مورد استفاده قرار مي‌گيرد ممکن است بيشتر و سريع‌تر ايراد پيدا کند. اما در هر حال اين روزها به‌دليل افزايش قيمت‌ها در بازار لپ‌تاپ، توجه گروهي از خريداران خواه‌ناخواه و از سر اجبار به سمت نمونه‌هاي کارکرده جلب مي‌شود و بازار لپ‌تاپ‌هاي کارکرده يا همان دست دوم‌ها گرم و پررونق شده است.

اين موضوع اگرچه ممکن است در نگاه نخست از لحاظ اقتصادي مقرون به‌صرفه‌تر از خريد يک لپ‌تاپ آکبند باشد، اما در بسياري از موارد خريد يک لپ‌تاپ دست دوم يا کارکرده باعث بروز دردسرهايي براي کاربر مي‌شود؛ به همين دليل بهترين راه اين است که تا آنجا که ممکن است از خريد لپ‌تاپ کارکرده خودداري شود، اما اگر به هر دليلي براي خريد يک لپ‌تاپ کارکرده مصر هستيد، بايد نکاتي را مد نظر قرار دهيد تا خطر دردسرهاي پس از خريد را کمتر کنيد. به همين دليل ما در اين بخش به برخي از نکاتي که هنگام خريد يک لپ‌تاپ کارکرده بايد مد نظر قرار دهيد، اشاره‌اي کوتاه کرده‌ايم. پس اگر قصد خريد لپ‌تاپ کارکرده داريد، اين مطلب را بخوانيد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:whatsapp, توسط valeh |

 

سرويس واتزاپ بر روي اندرويد، iOS، ويندوز فون و بلکبري حدود ۶۰۰ ميليون کاربر فعال دارد. اما پس از خريداري شدن اين اپليکيشن توسط فيسبوک آيا بايد در مورد حريم شخصي نگران بود؟

چندي قبل در سال جاري در نظر سنجي وب سايت MakeUseOf حدود ۶۰ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که از سرويس واتزاپ استفاده مي کنند و اين نشان از محبوبيت اپليکيشن ياد شده دارد. اما پس از اينکه مالکيت اپليکيشن مورد بحث به فيسبوک رسيد، ممکن است برخي از مردم سوالاتي در مورد حريم شخصي خود داشته باشند.

در اين مطلب مي خواهيم به آنچه که شما بايد در مورد تنظيمات حريم شخصي در استفاده از واتزاپ بدانيد بپردازيم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط valeh |

در اين مطلب به شما مي‌گوييم در هر سن، چه انتظاري را بايد از سبک بازي کردن فرزندتان داشته باشيد و چه اسباب‌بازي‌هايي را بايد به او هديه کنيد.

اسباب‌بازي را از دست همبازي‌هايش مي‌گيرد و هر بار که به خانه مي‌آييد، يکي از وسايل بازي فرزند صاحبخانه را در کيفش مي‌بينيد؟ کودکي که تا قبل از سه سالگي اين رفتارها را ابراز مي‌کند به مشکلات شخصيتي و رفتاري جدي مبتلاست يا اينکه تنها مرحله‌اي از رشدش را سپري مي‌کند؟
اگر مي‌خواهيد پاسخ اين سؤال‌ها را بگيريد و بدانيد در جريان بازي‌هاي کودکانه، کدام رفتارها سالم‌تر هستند، ادامه اين مطلب را بخوانيد. در دانشنامه بازي کردن به شما مي‌گوييم در هر سن، چه انتظاري را بايد از سبک بازي کردن فرزندتان داشته باشيد و چه اسباب‌بازي‌هايي را بايد به او هديه کنيد.



ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.