نوشته شده در تاريخ یک شنبه 29 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

معمولا از گوگل و موتور جست‌وجوی قدرتمند آن در طول روز به مراتب بهره می‌بریم اما این موتور جست‌وجو در کنار داده‌ها و اطلاعات جدی و ارزشمندی که ارائه می‌کند، ترفندهای مخفی سرگرم‌کننده‌ای نیز دارد که گاهی می‌توان با آنها برای مدتی وقت گذراند و سرگرم شد.

به گزارش ایسنا،  هشت نمونه از این ترفندها را بازگو کرده که در ادامه می‌آید:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

               

 ماشين‌هاي پليس به دليل قابليت‌‌‌ها و استفاده خاص در مأموريت‌ها، از شکل‌ها و مدل‌هاي متفاوت‌‌تري برخوردار هستند در اينجا برخي از خودروهاي پليس را در سراسر جهان مي‌توانيد مشاهده کنيد.
خودروهاي پليس بايد از ويژگي‌هاي خاص‌تري نسبت به بقيه خودروها برخوردار باشند؛ در تصاوير زير مي‌توانيد با نگاه اجمالي برخي از تفاوت‌هاي آن نسبت به خودروهاي ديگر را مشاهده کنيد.



حمايت رهبري از دولت يازدهم که در مراسم افطاري ايشان به مسئولان نظام بيان شد، در سطح بالايي مورد توجه دولتمردان قرار گرفت. آنان به حق نظر رهبري را در مورد عملکرد خويش مهم مي‌دانند و اين «حمايت با تمام وجود» را همچون نشانه افتخاري براي خويش مي‌دانند.

رسانه‌هاي اصلاح‌طلب هم که در گفتمانشان سهم چنداني براي ولايت فقيه قائل نمي‌شوند، مگر اوقاتي که قرار است به اختيارات قانوني اين مقام معترض شوند، از معدود دفعاتي بود که عکس و کلام رهبري را تيتر يک خود کردند. اين البته موجب خرسندي است و بايد به فال نيک گرفته شود که اين روزها موضوع مباحث، بر سر ميزان حمايت رهبري است و هر کس تلاش مي‌کند خود و جريانش را به ولي فقيه نزديک‌تر، همسوتر و مورد حمايت‌تر ترسيم کند. اين ميان البته تفسيرهاي گوناگون از حمايت رهبري ارائه مي‌شود. حاميان دولت تلاش دارند تا از درون جملات آقا، نوعي نقدناپذيري دولت و اعمال سکوتي اجباري بر منتقدين دولت را نتيجه بگيرند؛ چيزي که نه آقا و نه حتي خود رئيس‌جمهور مد نظر ندارند. پس ماجراي اين حمايت رهبري چيست؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


 يک شرکت آمريکايي يخچال کوله اي ابداع کرده است که نوشيدني ها را بدون نشتي و ايجاد ناراحتي يخ زدگي براي کاربر براي چند روز خنک نگاه مي دارد.
شرکت آمريکايي YETI ابداع کننده اين کوله که Hopper نام دارد، مي گويد، اين کوله به کوه نوردان يا افرادي که پياده روي هاي طولاني مي کنند کمک مي کند تا در مياه راه از نوشيدني هاي خنک استفاده کنند.
«هاپر» داراي بدنه نرم است و مي تواند حدود 20 ليتر آب ( 5.2 گالون) را در محفظه خود حمل کند.پوشش داخلي اين کيف کاملا ضد آب است و پارچه بقيه قسمت هاي آن نيز مقاوم به آب است.

هاپر از قسمت بالا به وسيله يک زيپ ضد آب و ضد نفوذ هوا باز مي شود تا اگر اين کيف وارونه شود هيچ نشتي نداشته باشد.
دو طرف اين کيف از عايقي به ضخامت يک اينچ (2.54 سانتي متر) و کف ساک نيز از عايقي به ضخامت يک اينچ و نيم (3.81 سانتي متر) پوشيده شده است تا اگر اين ساک بر روي يک سطح گرم قرار گرفت وسايل داخل آن را خنک نگه دارد.
اين کيف از ماه اکتبر (مهر -آبان) به قيمت 175 يورو به بازار عرضه مي شود.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |



برژينسکي سياستمدار کهنه‌کار و مشاور امنيت ملي سابق امريکا به همفکران خود در کشورش توصيه مي‌کند:از فکر کردن به حمله پيشدستانه عليه تأسيسات هسته‌اي ايران اجتناب کنيد و گفت‌وگوها با تهران را حفظ کنيد، بالاتر از همه بازي طولاني‌مدتي را انجام دهيد، چون زمان، آمارهاي جمعيتي و تغيير نسل در ايران به نفع رژيم کنوني نيست.
اين اظهارنظر نشان مي‌دهد که الگوي جمعيتي در کشورمان و تغييرات آن تا چه حد براي امريکا مهم است و چقدر دقيق رصد مي‌شود.




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |




ورود ايران به تکنولوژي‌هاي نوين از جمله؛ صنعت ساخت انواع هواپيماهاي با سرنشين و بدون سرنشين، بالگرد، کشتي، قايق، زيردريايي و قطارهاي باري و مسافربري نشان مي‌دهد که کشور ما همانند ساير عرصه‌ها، در صنعت حمل و نقل نيز از توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي لازم براي نوآوري و خلاقيت برخوردار است، اما به نظر مي‌رسد صنعت خودروسازي کشور که در دهه 40 و همزمان با کشورهايي مانند ژاپن کار خود را شروع و از نظر تعداد توليد در سال 2011 رتبه 13 جهان را به خود اختصاص داد، قصد ندارد، با پيشرفت‌هاي جديد رخ داده در اين بخش همراه و در يک فرآيند پيوسته و همگام با تحولات جهاني به روند روبه رشد و جهشي خود ادامه دهد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


"محمد العريفي" چهره سرشناس وهابي در عربستان و صاحب فتواي "جهاد نکاح" مدعي شد که گروهک تروريستي - تکفيري "دولت اسلامي عراق و شام" موسوم به "داعش" اخيراً سپاهي از جن تشکيل داده است. وي در ادامه اظهاراتش که بيشتر به توهم شبيه است تا واقعيت،‌گفت: "رافضي"ها از تمامي نيروهاي خود عليه "داعش" استفاده مي‌کنند از همين رو بر مسلمانان واجب است که به هر نحوي از خلافت اسلامي پشتيباني کنند!

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


«اظهارات اخير رهبر عالي ايران به معناي ترسيم خط قرمز در مذاکرات هسته‌اي بود.»

روزنامه وال‌استريت ژورنال با انتشار اين تحليل نوشت: رهبر عالي ايران آيت‌الله «علي خامنه‌اي» هفته گذشته در سخناني در جمع فن‌سالاران بلندپايه و مقامات نظامي کشور اعلام کرد ايران مشخصاً لازم است ظرفيت غني‌سازي خود را وسعت بخشد.
اظهارات آيت‌الله خامنه‌اي همزمان با جريان داشتن گفت‌وگوهاي هسته‌اي ايران در وين ايراد شد.
وال‌استريت ژورنال مي‌افزايد: در خصوص اين گفت‌وگوها يک مقام آمريکايي اعلام کرد طرف‌هاي گفت‌وگو با ايران همه تمرکزشان بر روي نکاتي است که ديپلمات‌هاي ايران پشت ميز مذاکره مطرح مي‌کنند اما اظهارات آيت‌الله خامنه‌اي که کلام آخر را در سياست هسته‌اي ايران بر زبان جاري مي‌سازد، فضاي چنداني براي مانور دادن باقي نمي‌گذارد. رهبر ايران همواره در صحبت از موضوع هسته‌اي، تعابيري وسيع به کار مي‌برد و همواره هم دست حمايتش بر سر تيم مذاکره‌کننده ايران بوده است ولو آن که نسبت به موفقيت آن چندان خوش‌بين نيست.
روزنامه آمريکايي افزود: صحبت‌هاي روز دوشنبه رهبر عالي ايران به نحوي بي‌سابقه متضمن مشخص‌ترين اشارات وي در موضوع هسته‌اي بود. او در فرازي از صحبت‌هايش اعلام کرد «شش قدرت از ايران مي‌خواهند ايران قبول کند تعداد سانتريفوژهايش را به 10 هزار عدد کاهش دهد». آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم گفت «هدف آنها اين است که جمهوري اسلامي را در باب ظرفيت غني‌سازي به 10 هزار سو (swu) راضي کنند، منتهي از 500 سو و سپس 1000 سو شروع کردند. 10 هزار سو شامل حدود 10 هزار سانتريفيوژ قديمي مي‌شود که ما از قبل داشتيم». «سو» swu معادل ظرفيت غني‌سازي يک سانتريفيوژ در يک سال است.
«کريم سجادپور» عضو پيوسته «برنامه خاورميانه» در «موسسه کارنگي» گفت: «رقم 190 هزار swu، 10 برابر بزرگتر از رقم موردنظر آمريکا براي ظرفيت هسته‌اي ايران براي يک دهه آينده است».
يادآور مي‌شود رقم 190 هزار سو، رقمي است که صاحبنظران و اهل فن داخلي درباره حجم نياز کشورمان به غني‌سازي عنوان کرده‌اند.
رهبر معظم انقلاب همچنين با تغيير کاربري تاسيسات غني‌سازي فردو به مرکز تحقيقاتي! مخالفت کردند.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

 

نوشيدني‌هاي گرم در تضاد با سيستم خنک کننده بدن نيست اگر گرمتان است يک فنجان چاي گرم بنوشيد.
در هواي گرم تابستان قطعا نوشيدن مايعات گرم که شما را گرم تر کند، آخرين کاري است که انجام خواهيد داد. اما بهتر است اين تفکر را دور بريزيد.
تحقيقات اخير نشان مي‌هد، نوشيدني‌هاي گرم در تضاد با سيستم خنک کننده بدن نيست عرق کردن راه اصلي بدن انسان براي خنک شدن است. يک محقق کانادايي توضيح داده است که وقتي بدن شما تغيير دمايي را احساس مي‌کند، سيگنال‌هايي را به مغز ارسال کرده تا دستور تعريق صادر شود. پس از آن عرق روي پوست شما تبحير شده و بدن را خنک مي‌کند.
حال وقتي شکم شما يک مايع گرم را احساس مي‌کند، فرايند تعريق در بدن شما آغاز شده و احساس خنک تري نسبت به قبل خواهيد داشت. اما توجه داشته باشيد که اين فرايند خوشايند، وقتي شما خيس عرق هستيد ديگر عمل نخواهد کرد و احساس گرم تري خواهيد داشت. چرا که وقتي بيش از حد عرق کنيد، بيشتر از آنکه تبخير آن خنک‌تان کند، چکيدن آن آب بدنتان را کم مي کند.
بنابراين اگر گرمتان است و هنوز عرق نکرده‌ايد يک فنجان چاي گرم بنوشيد. اگر هم خيس عرق هستيد با نوشيدن يک ليوان آب خنک هم دماي بدنتان را پايين آوريد و هم آب از دست رفته بدنتان را جبران نماييد.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


 

ميگنا/ زماني که اسم سنسورهاي رديابي شنيده مي شود، ناخودآگاه تصاويري از فيلم هاي پليسي و جنايي متصور مي شود که در اين فيلم ها پليس براي رديابي جنايتکاران يا متهمان از سنسورهاي رديابي استفاده مي کند. اما اکنون والدين امريکايي براي اطلاع از محل و مکان فرزندان خود به استفاده از سنسورهاي رديابي روي آورده اند و بنا به گزارشات ارائه شده استفاده از اين سنسورها با استقبال بي نظيري از سوي والدين امريکايي مواجه شده است. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

حمله آمريکا به عراق در سال 2003 و سقوط سريع صدام حسين که با تلفات محدودي صورت پذيرفت، در ابتدا شکل‌‌گيري نظام سياسي باثبات و دموکراتيکي را در عراق نويد مي‌‌داد، اما چندان به‌طول نينجاميد که اوضاع بسيار پيچيده‌‌اي عراق را فراگرفت و اين کشور در فضاي پيچيده‌اي از منازعات خشونت‌‌آميز قومي- مذهبي و دخالت بازيگران منطقه‌‌اي فرورفت. در سطح داخلي، نزاع شديد ميان سني‌‌ها و شيعيان، خشونت عليه مسيحيان و تنش بين اکراد و اعراب، اوضاع داخلي عراق را بسي پيچيده کرد. با نگاهي به تحولات پس از فروپاشي صدام درمي‌‌يابيم که با فروپاشي ساختار قدرت مبتني بر انحصار قدرت در دست سني‌‌هاي عرب‌زبان، قدرت جريان‌هاي شيعي و اکراد به مرور گسترش مي‌‌يابد طوري که رييس‌جمهور و نخست‌وزير کنوني عراق به‌ترتيب از اکراد و شيعيان هستند. با اين حال چنين تحولاتي براي بخش عظيمي از اعراب سني‌مذهب که عمدتا در نواحي مرکزي عراق سکنا گزيده‌اند و همچنين دولت‌هايي چون عربستان که ايران را رقيب خود دانسته و قدرت‌يابي شيعيان نزديک به ايران را گسترش نفوذ ژئوپليتيکي ايران تلقي مي‌‌کردند، چندان قابل پذيرش نبود.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 حتما براي شما هم پيش آمده که در يک گردش بيرون از خانه پشه‌ها به جانتان افتاده و چپ و راست مجبور شده ايد آن‌ها را از خود برانيد، در حالي که همين پشه‌ها که در حال خراب کردن گردش شما هستند، هيچ کاري به کار دوست شما که کنارتان قدم مي‌زند، ندارند! به راستي موضوع از چه قرار است؟
محققي به نام «جيل ريچاردسون» در گفت وگو با نشريه «salon» اشاره مي کند که دليل اين موضوع در مواد شيميايي موجود در پوست افراد نهفته است. به گفته او، تحقيقات نشان داده اند که رايحه اي که از دستان انسان ها برمي خيزد داراي 346 ترکيب شيميايي مختلف است که 277 مورد از اين ترکيبات مي توانند موجب جذب پشه ها شوند و يکي از کليدي ترين اين ترکيبات «اسيد لاکتيک ال» است.

اگر اين ماده به پوست افرادي که پشه ها کاري به کارشان ندارند، اضافه شود آن ها هم از نظر پشه ها جذاب به نظر خواهند رسيد! در اين ميان اما پشه مالاريا از همه بدسليقه تر است و از بوي کف پاي انسان خوشش مي آيد. مواد دافع متعددي براي رهايي از مزاحمت پشه ها به خصوص پشه مالاريا ساخته شده اند که البته بعضي از آن ها نظير DEEM به گفته بعضي از محققان داراي اثرات نامطلوبي بر انسان هستند. تحقيق جديدي نشان مي دهد که روغن اوکاليپتوس مي تواند رويکرد مناسبي براي رهايي از مردم آزاري پشه ها باشد.
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, توسط valeh |



 فکرم همه جا هست ولي پيش خدا نيست
سجاده ي زر دوز که محراب دعا نيست

گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟
انديشه سيال من اي دوست کجا نيست

از شدت اخلاص من عالم شده حيران
تعريف نباشد! ابداً قصد ريا نيست!

از کميت کار که هر روز سه وعده
از کيفيتش نيز همين بس که قضا نيست

يک ذره فقط کند تر از سرعت نور است
هر رکعت من حائز عنوان جهاني­ست...

در اين جاي شعر رهبري گفتند بدهيد در گينس ثبت اش کنند.

اين سجده سهو است و يا رکعت آخر؟
چنديست که اين حافظه در خدمت ما نيست

اي دلبر من تا غم وام است و تورم
محراب به ياد خم ابروي شما نيست!

بي دغدغه يک سجده راحت نتوان کرد
تا فکر من از قسط عقب مانده جدا نيست

هر سکه که دادند دو تا سکه گرفتند
گفتند که اين بهره بانکي­ست ربا نيست

از بس که پي نيم وجب نان حلاليم
در سجده ما رونق اگر هست صفا نيست

گويند که گنجي ست به هر سجده، بياييد!
من رفتم و پيدا نشد اي دوست، نيا! نيست...

به به! چه نمازي­ست همين است که گويند
راه شعرا دور ز راه عرفا نيست...

سعيد طلايي
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, توسط valeh |
 نام اين کوه باستاني پرديس است که در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه هاي راه بندر کنگان به فيروز آباد شيراز قرار دارد. قله اين کوه نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد است، چون بالاترين ارتفاع در نزديکي خط استواست.
مغناطيس فوق العاده قوي کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متري کوه يعني تقريبا انتهايي ترين نقطه مشخص آسفالت با ماشين توقف کنيد و ترمز دستي را بخوابانيد، ماشين بجاي سر پائيني به نرمي به سمت کوه کشيده مي شود که البته همين مغناطيس براي رانندگان نا آشنا بسيار دردسر ساز بوده و تاکنون تعداد زيادي از خودروها بي اختيار با کوه تصادف کرداند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

 

پايگاه ليبيايي الوسط در گزارشي از هويت زن ابوبکر بغدادي، رهبر گروه داعش و ماجراي آزادي وي از زندان سوريه پرده برداشت.

پايگاه اينترنتي الوسط در گزارشي اعلام کرد که بيشتر مردم نمي‌دانند که "سجي حميد الدليمي" که در ليست زندانياني بود که جبهه النصره از مقامات سوريه خواسته بود در ازاي آزادي راهبه‌هاي معلولا آن‌ها را آزاد کند و پس از آن با ميانجيگري قطر آزاد شدند همان زن ابوبکر البغدادي رهبر داعش است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


مدتي مي‌گذرد که هکرها و سازندگان بدافزارهاي مخرب، به طراحي بدافزارهاي باجگير روي آورده‌اند. اکنون کار به جايي رسيده که توليد و انتشار اين نوع خاص از ويروسهاي رايانه اي، به يک حرفه و تجارت بزرگ و البته سودده تبديل شده است.


نه تنها بدافزارهاي باجگير روي تعداد بسيار زيادي از رايانه‌هاي مبتني بر ويندوز مشاهده شده اند، بلکه تا به حال چندين گونه مختلف از آنها براي سيستمهاي عامل اندرويد و Mac نيزشناسايي شده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


افراد جواني که به سن 30 سالگي نزديک مي شوند کم‌کم نگراني و دغدغه‌هاي مالي و اقتصادي بيش از پيش در مورد آينده به سراغشان مي آيد و بايد تصميمات مهمي را در اين باره بگيرند.


افراد جواني که 20 و خرده‌اي سال سن دارند؛ و به‌عنوان نسل فنّاوري و فناوري شناخته مي‌شوند در حال رسيدن به سن 30 سالگي هستند. در واقع مي‌توان گفت بزرگ‌ترين افراد اين نسل کم‌کم 30 ساله مي‌شوند. اين بدين معني است که به‌مرور زمان دغدغه‌هاي مالي و اقتصادي اين نسل نيز در مورد آينده بيشتر مي‌شود.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

 

يکي از کارهاي مهمي که بايد انجام بدهيد ايمن سازي شبکهء وايرلس خود با استفاده از شيوه رمز‌نگاري WPA2 است، اما با انجام اينکار شبکه شما در مقابل چه نوع حملاتي ايمن خواهد شد؟ در ادامه نگاهي خواهيم داشت به شيوه‌هايي که مهاجمين براي نفوذ به شبکه‌هاي وايرلس مورد استفاده قرار مي‌دهند.

لازم است به شما يادآوري نماييم آنچه در ادامه آمده يک راهنما براي نفوذ به شبکه‌هاي وايرلس نيست و قصدي براي آموزش خرابکاري در شبکه‌هاي مختلف ندارد، هدف اين مطلب آموزش شيوه هاي نفوذ و راه هايي است که مهاجمين ممکن است از آن ها استفاده نمايند. بي شک آشنايي بيشتر با اين تکنيک ها، در دفاع نيز به شما کمک خواهد کرد.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, توسط valeh |


 شرکت ياهو قصد دارد تا يکي از شرکت‌هاي همکار يوتيوب را خريداري کند.
به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ياهو با سرمايه‌اي بالغ بر 250 ميليون دلار تصميم دارد تا شرکت توليدکننده محتواي فول اسکرين (Fullscreen) را بخرد.
اين شرکت يکي از مهمترين توليدکننده‌هاي محتوا براي سايت اشتراک گذاري تصوير يوتيوب بوده است و ماهانه بيش از سه ميليارد بازديد از ويدئوهاي اين شرکت در سراسر جهان مي‌شود.
ياهو تلاش مي‌کند تا با خريد اين شرکت توليد کننده محتوا ارتباط و دسترسي خود به کاربران جوان را در سراسر جهان بيشتر کند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، علاوه بر ياهو، يک شرکت خصوصي با نام چرنين نيز قصد دارد اين شرکت توليدکننده محتواي کاليفرنيايي را خريداري کند.
چرنين در حال حاضر يکي از سهام داران شرکت فول اسکرين است و در ماه ژوئن سال گذشته ميلادي بخشي از سهام اين شرکت را خريداري کرده است.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 شرکت گوگل با خريد 500 ميليون دلاري کمپاني تصويربرداري فضايي "Skybox Imaging "، امکان دسترسي مردم کره‎ي زمين به سامانه‎ي تصاوير زنده‎ي زمين از فضا را فراهم مي‎کند.

به گزارش سرويس بين الملل سيتنا و به نوشته‎ي سايت خبري معاملات و تجارت روسيه "Rbc.ru"، اکنون کمپاني "Skybox Imaging " قصد دارد تا با خلق فن آوري نوين بتواند به صورت کاملا زنده بر فعاليت سکنه‎ي کره‎ي زمين در شب و روز نظارت داشته باشد.

اين فن آوري نوين به غير از نظارت بر نقاط مختلف کره‎ي زمين، مي تواند اطلاعاتي همچون سرعت وسائل نقليه و ميزان ترافيک را مخابره کرده و تصاوير ارزشمندي را براي گروه هاي تجسس، گروه هاي آتش نشاني و گارد هاي امنيتي پليس فراهم سازد.

بدين ترتيب مي‎توان بدون ارسال نيرو و به صورت کاملا زنده، موقعيت هاي مختلف در آن سوي شهر يا کشور را مشاهده و بررسي کرد.

شرکت‎هاي ساخت و ساز ساختماني نيز از اين پس مي توانند بدون حضور در محل، نحوه‎ي احداث سازه و فعاليت کارگران را زير نظر داشته باشند.

.: Weblog Themes By LoxBlog :.