نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

فرادید| پسر 18 ساله‌ی فرانسوی به نام «مارسل رویدا» در 12 سپتامبر 1940 میلادی به دنبال سگ خانگی خود بود که ناگهان غار باستانی لاسکو را کشف کرد، اما این تنها مورد کشفیات ناگهانی انسان‌ها نیست.
 
به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، تفریح و سفر همیشه از هیجان خاصی برخوردار بوده است. انسان همیشه از طریق ماجراجویی توانسته چیزهای جدید و جالبی را کشف کند، اما گاهی پیش می‌آید که این کشفیات کاملا ناگهانی باشد. کشف مارسل رویدا 75 سال پیش اتفاق افتاد و توانست خدمتی بزرگ به تاریخ فرانسه کند. به مناسبت هفتاد و پنجمین سال کشف رویدا، در اینجا قصد داریم چندین مورد مشابه را به شما معرفی کنیم.
 
غارهای لاسکو  - فرانسه
همان‌طور که گفتیم مارسل رویدا این غار را کشف کرد. درون این غارها، نگاره‌هایی با قدمت 17.300 سال وجود دارد. این مکان باستانی در سال ۱۹۷۹ میلادی در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. غارهای لاسکو به سرعت به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شد، اما حالا درهای آن به دلیل آسیب‌های وارد شده به نگاره‌ها علاوه بر گردشگران، بر روی دانشمندان نیز بسته شده است.
 
بزرگترین اکتشافات تاریخی بشر



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

از نخستین روزهای ربوده شدن امام موسی صدر در نهم شهریور ۱۳۵۷، معمای رهبر غائب شیعیان لبنان موضوع گزارش‌های سفیران ایالات متحده شد. ریچارد پارکر، ویلیام ایگلتون و ویلیام سالیوان سفیران آمریکا در لبنان، لیبی و ایران تا چند هفته پس از آن اخبار و تحولات مربوط به ناپدید شدن امام موسی صدر را پیگیری می‌کردند.

به گزارش تاریخ ایرانی، در این تلگرام‌ها و گزارش‌ها که سایت ویکی لیکس به تازگی همراه با اسناد سال ۱۹۷۸ منتشر کرده، آن‌ها به نقل از منابع خود فرضیاتی چون اسارت صدر در لیبی و رد ادعای سفر او به ایتالیا را پررنگ‌تر دانسته‌اند. به گزارش «تاریخ ایرانی»، این اسناد نشان می‌دهد که حداقل تا هفته‌های نخست ربایش موسی صدر یا حبس او در لیبی، دیپلمات‌های آمریکایی هیچ شواهدی دال بر قتل او توسط قذافی نیافته‌اند و اغلب افرادی که ذکرشان رفته به آن‌ها گفته‌اند که ایشان زنده و صحیح و سالم است.

https://wikileaks.org/plusd/cables/1978TRIPOL01265_d.html



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

ایرانی‌ها بیشتر اوقات شبانه‌روز را به مراقبت از خود و استراحت مشغولند و تنها ٢ ساعت و ٥٥ دقیقه فعالیت شغلی دارند.

به گزارش شهروند، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: ایرانیان بالای ١٥‌سال در یک شبانه‌روز به‌طور متوسط بیشترین زمان خود را به فعالیت‌های نگهداری و مراقبت شخصی با ١٣ ساعت و ١٢دقیقه، فعالیت خانه‌داری با ٣ ساعت و ١٨ دقیقه، کار و فعالیت‌های شغلی با ٢ ساعت و ٥٥ دقیقه و استفاده از رسانه‌های جمعی با ٢ ساعت و ٣ دقیقه، اختصاص داده‌اند. مرکز آمار ایران در پاییز‌ سال ٩٣ پژوهشی با عنوان طرح آمارگیری گذران وقت نقاط شهری انجام داد که این طرح با هدف ارایه اطلاعات مربوط به شناخت الگوی گذران وقت افراد ١٥ساله و بیشتر اجرا شد. در پرسشنامه‌های فردی، اعضای ١٥ساله و بیشتر خانوار فعالیت‌های گذران وقت خود را در ٢٤ ساعت و به تفکیک کسرهای زمانی ١٥دقیقه‌ای وارد کردند که گزیده‌ای از مهم‌ترین نتایج این طرح اعلام شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این حکم، با اشاره به اهمیت شورای عالی فضای مجازی در «مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات این عرصه»، و همچنین وظیفه اصلی این تشکیلات یعنی «سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در فضای مجازی»، 10 محور مهم وظایف و مأموریتهای شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی فضای مجازی، این شورا را مرکز اصلی سیاستگذاری آگاهانه، مسئولانه و مقتدرانه در خصوص فضای مجازی خواندند و با اشاره به گسترش روزافزون و پرسرعت پدیده عظیم و بی‌نظیر فضای مجازی تأکید کردند: باید با استفاده از تواناییها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب، ایشان با اشاره به تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی به عنوان یک قدرت نرم فوق‌العاده در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیات، بر لزوم طراحی مناسب و دقیق برای حفظ حریم امنیت فکری و اخلاقی جامعه در این عرصه تأکید کردند و افزودند: لازمه حضور فعال و تأثیرگذار در فضای مجازی، «تمرکز در تصمیم‌گیری»، «جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان»، «هماهنگی میان دستگاهها» و «پرهیز از موازی‌کاری و تعارض» است.

رهبر انقلاب همچنین برنامه‌ریزی و حمایت دولت به‌ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش صنایع مرتبط با فناوری ارتباطات را بسیار ضروری خواندند و تأکید کردند: گسترش این صنایع از طریق شرکتهای دانش‌بنیان، تأثیر بالایی در اشتغال‌زایی و تحول در اقتصاد کشور خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از زحمات رئیس‌جمهور و اعضای قبلی شورای‌عالی فضای مجازی و دبیران فعلی و قبلی این شورا تشکر کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور و آقای مهندس انتظاری دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گزارشی در خصوص اهمیت فضای مجازی و برنامه‌ها و اقدامات شورای‌عالی و مرکز ملی فضای مجازی در دوره اول مسئولیت ارائه کردند. همچنین آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نکاتی در خصوص الزامات و اقتضائات مرتبط با فضای مجازی بیان کرد.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

 قطعا هر یک از ما دوست داریم میلیاردر شویم و داشتن پول حلال و فراوان آرزوی بیشتر آدم هاست؛ اما مهم ترین سؤالی که در ذهن ما به وجود می آید این است که چطور می شود واقعا پولدار شد و راه حل عملی  آن چیست؟

به گزارش «تابناک با تو» در این مقاله می خواهم شما را با یک بازی جالب آشنا کنم؛ بازی که افکار اقتصادی شما را به چالش می کشد و  شما را مجبور می کند، به فرصت های کسب درآمدی که در اطرافتان هست، به شیوه جدیدی نگاه کنید.

حدود دو سال پیش، از روی کنجکاوی در سمیناری که با همین موضوع برگزار شده بود، شرکت کردم و در کمال ناباوری با جوانی مواجه شدم که در همان سمینار پولش را 1000 برابر کرد و در انتهای مقاله، روش اجرایی این جوان خلاق را برای شما توضیح خواهم داد.

بازی از اینجا آغاز می شود که شما تصمیم می گیرید در 28 مرحله و با تلاش و کوشش و پیروی از قوانین بازی، خودت را به یک میلیاردر تبدیل کنی. گذر از مراحل مختلف بازی و موفقیت در آن، رابطه مستقیمی با میزان ریسک پذیری و روحیه کارآفرینی شما دارد و برای عبور از هر مرحله، باید یک بیزنس پلان هر چند کوچک داشته باشید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

ایرنا نوشت: زمان زیادی تا هفدهم سپتامبر (26 شهریور)، روز اعلام نظر کنگره آمریکا درباره 'برجام'، باقی نمانده و این سوال مطرح است که اگر نمایندگان کنگره آمریکا برجام را تصویب نکنند، سرانجام 'بزرگترین توافق سال' چه خواهد شد؟

صرف نظر از اینکه آمریکا، بنا به دلایل متعدد اقتصادی، حفظ منافع خود در آسیا و خاورمیانه و ... به این توافق نیاز دارد، حزب دمکرات به عنوان حزب حاکم در آمریکا و در راس آن باراک اوباما، در آستانه نزدیک شدن به دور آتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، نیاز به تصویب توافق وین از سوی کنگره دارند تا از آن به عنوان برگ زرینی در کارنامه عملکرد خود و برگ برنده ای برای کسب آرا در دور آتی انتخابات بهره برداری کنند.

اوباما به مردان کنگره توصیه کرده است که رای مخالف به این توافق ندهند. او که بخوبی ازعواقب رای منفی به این توافق، هم برای حزب دمکرات و هم برای کشور و دولت های آتی آمریکا آگاه است، تهدید به وتوی هرگونه رای مخالف کنگره علیه برجام کرده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, توسط valeh |

برقراری رابطه ی موازی خارج از چارچوب زندگی زناشویی یا به عبارت دیگر خیانت، یکی از دلایل شایع طلاق در ایران مطرح شده است که بنابر نظر کارشناسان به کمک آموزش، مشاوره و ایجاد فضای صمیمی، می توان از گسسته شدن زندگی جلوگیری کرد و اعتماد از دست رفته میان زوج را بازگرداند.

در گذر از راهروی های دادگاه خانواده و صحبت با وکیلان دادگستری و مراجعه کنندگان، حقیقتِ تلخ افزایش جدایی به دلیل خیانت های بعد از ازدواج آشکار می شود که با گسترش زندگی مدرن، دامنه ی وسعت آن هم گسترش یافته است تا آن جا که «اباصلت شادفر» رییس مجتمع قضایی خانواده شهرک محلاتی تهران، به تازگی در اظهارات خود از خیانت به عنوان یکی از عوامل افزایش طلاق در بین زوج ها یاد کرده است.

از نگاه صاحبنظرانی همچون «پروانه محمدخانی» روانشناس و استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، هر نوع رابطه ی عاطفی یا جنسی خارج از چارچوب روابط زناشویی که به صورت مخفیانه و به منظور رفع نیازهای عاطفی و جنسی با جنس موافق یا مخالف برقرار شود، برای زندگی زناشویی و خانوادگی افراد تهدیدی جدی به شمار می آید. حتی رابطه ی عاطفی ساده بدون حضور فیزیکی فرد مورد نظر هم از موارد خیانت به شمار می رود. مانند عاشق یک هنرپیشه، فوتبالیست یا شخصیت معروف شدن.

محمدخانی در گفت و گو با گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا گفت: ناآشنا بودن با روابط جنسی درست، نداشتن سلامت روحی و روانی، داشتن مشکل های هذیانی، شک و بدبینی نسبت به شریک زندگی و انتقام از رفتارهای نادرست طرف مقابل از علل و عوامل ایجاد رابطه ی موازی است.

چرایی به وجود آمدن این پدیده ی ناهنجار اجتماعی و قرار گرفتن آن در صدر جدول علت های جدایی، گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا را برآن داشت تا در گفت و گو با کارشناسان این حوزه، به واکاوی علت های خیانت، شناسایی عوامل اثرگذار در به وجود آمدن و راهکار حل و فصل آن بپردازد.



ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.