نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |

 

در پي انتشار فيلم سربريدن استيون سوتلوف دومين خبرنگار امريکايي در دو هفته گذشته که سر و صداي زيادي را در محافل رسانه‌اي و سياسي به راه انداخته (به گونه‌اي که با تغيير اولويت‌هاي نشست سران ناتو در ولز انگليس لزوم تشکيل ائتلاف بين‌المللي و منطقه‌اي را براي مقابله با داعش بيش از پيش مطرح کرده است) رژيم صهيونيستي نيز به تلاش‌هاي سياسي و تبليغاتي جديد دست زده و با اعلام اينکه استيون سوتلوف يهودي بوده و با داشتن تابعيت مضاعف از سال 2005 در فلسطين اشغالي زندگي مي‌کرده است، داعش را در ليست سازمان هاي «غير قانوني» قرار داد.

وزارت جنگ اين رژيم با صدور بيانيه‌اي با اشاره به اينکه اين تصميم با پيشنهاد دستگاه‌هاي امنيتي گرفته شده است، اعلام کرد که «اين تدبير زمينه را براي اتخاذ تدابير قضايي عليه اين سازمان‌ها و کساني که از آنها حمايت و منابع مالي آنها را تأمين مي‌کنند، فراهم مي‌کند.»


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |

 

بر اساس آمار سالانه بريتيش پتروليوم از وضعيت انرژي جهان که به تازگي منتشر شده است، عراق داراي 150 ميليارد بشکه ذخيره نفت اثبات شده است. علاوه بر اين، 7/126 تريليون فوت مکعب استاندارد از ذخاير گاز طبيعي آن داراي ارزشي معادل 21 ميليارد بشکه ديگر نفت است.
حالا که قيمت نفت به بيش از بشکه‌اي 110 دلار رسيده است، ارزش بازاري ذخاير به اثبات رسيده هيدروکربن عراق در تابستان امسال معادل 5/16 تريليون دلار است. البته در اين برآورد، دست‌کم‌ها در نظر گرفته شده است.
در کنفرانس سالانه پروژه‌هاي کردستان که نشريه ميد در آغاز ماه ژوئن برگزار کرد، گفته شد که ذخاير بالقوه نفت در بخش‌هايي از عراق که تحت اداره دولت منطقه کردستان است، احتمالا بيش از 100 ميليارد بشکه است که اين مقدار، بيش از دو برابر رقمي است که معمولا براي سه استان شمالي عراق اعلام مي‌شود. اگر اين مقدار را به مجموع ارزش نفت در کل خاک عراق بيفزاييم، رقمي بيش از 20 تريليون دلار حاصل مي‌شود. 
اين رقم، تامل‌برانگيز است. جدال روزافزون براي دستيابي به چنين جايزه‌اي، دليل بحران عراق، منطقه و جهان در تابستان امسال است. البته انبوه ثروت معدني عراق هم در اين بازي دخيل است، اما هر عامل ديگري تنها مي‌تواند در حد حدس و گمان باشد.
در سال 1972 حزب سوسياليست بعث عراق صنعت نفت کشور را ملي اعلام کرد. مشارکت بين‌المللي در صنعت نفت عراق به مدت 30 سال متوقف شد. شرکت‌هاي نفتي مي‌توانستند نفت عراق را به قيمت‌هاي رسمي بخرند، اما جايزه واقعي که همان ذخاير عراق بود، دور از دسترس باقي مانده بود.

 



ادامه مطلب...

 

 

نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته در اطلاعيه اي اعلام کرد که يک فروند پهپاد ساخت رژيم صهيونيستي را پيش از ورود به منطقه تاسيسات اتمي کشورمان در نظنز رهگيري و ساقط کرده است؛ اقدامي که به سرعت در راس اخبار جهان قرار گرفته و تاکنون واکنش رسمي از سمت مقامات صهيونيست به اين افتضاح منتشر نشده است.

در اين گزارش، با خانواده پهپادي که در اين عمليات مورد استفاده قرار گرفته است، آشنا مي‌شويم و به جنبه‌هاي مهم اين شکار تاريخي مي‌پردازيم. 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |

 

ايران و آمريکا دو کشوري هستند که عملاً توان مقابله با تهديد جهادي‌ها را دارند، و هر دو به اين تهديد با نگراني عميقي نگاه مي‌کنند. اما مهم‌ترين پرسش اين است که آمريکا و ايران چگونه مي‌توانند در نبرد مشترک با دولت اسلامي، با يکديگر همکاري کنند؟
انديشکده بلفر در مقاله‌اي به قلم سرهنگ بازنشسته دکتر «افرايم کام» همکار ارشد تحقيقاتي انديشکده صهيونيستي «مطالعات امنيت ملي تل‌آويو» به بررسي منافع منطقه‌اي متضادي که همکاري ميان ايران و آمريکا را نامحتمل مي‌سازد پرداخته است. نويسنده معتقد است نظر ايران اين است که درخواست کمک از آمريکا در عراق، ارزش هزينه سياسي آن را ندارد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |

 

 
 
خبرگزاري رويترز در گزارشي به بازديد تيم خبري خود از يکي از تونل هاي حماس پرداخته است.

رزمندگان حماس، با لباسهاي سياه و مسلح به تفنگ، تونل را که نوري کمرنگ داشت به آساني پيمودند، و مي گفتند در اين شبکه زيرزميني گذرگاه ها در نوار غزه احساس مي کنند در خانه خودشان هستند.
به نظر مي رسيد يک گشت استثنايي که نيروهاي حماس فرصت آن را براي يک خبرنگار، عکاس، و تصويربردار رويترز فراهم آوردند، تلاشي بود براي انکار اين ادعاي اسراييل که آنها در جنگ غزه همه ي تونل هاي نفوذي اين گروه اسلام گرا را نابود کرده اند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |

 

شبکه خبري راشاتودي طي تحليلي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: سياست ايران در نزديکي به روسيه در حقيقت طرحي براي ترک انداختن در تحريم‌هاي تحميلي عليه تهران و مسکو است.

به گزارش خبرگزاري فارس، پايگاه اينترنتي شبکه خبري «راشاتودي» طي گزارشي در زمينه « افزايش روابط ايران و روسيه در حوزه انرژي» و به قلم «په په اسکوبار»، روزنامه نگار مطرح برزيلي مي‌نويسد: تحريم‌هاي سنگين نيز نتوانسته‌اند تهران را به زانو دربياورند و «آيت‌الله خامنه‌اي»، رهبري ايران نيز اعلام داشته است که به حصول توافق هسته‌اي خوشبين نيست در واقع درخواست رهبري ايران فراتر از يک قرارداد صرف به عنوان رهبر يک کشور توسعه يافته است.

از سوي ديگر ايران و روسيه با عقد قرار دادي به ارزش 10 ميليارد دلار وارد مرحله‌اي ديگر از همکاري شده‌اند و قرار است جزييات اين قرار داد در سپتامبر سال جاري نهايي شود و البته تعجبي ندارد که واشنگتن از اين ماجرا عصباني شود زيرا اين قرارداد موجب مي‌شود تا صادرات نفت ايران در روز متجاوز از 1 ميليون بشکه در روز شود. بايد گفت رقص باله مانند ايران و روسيه در حوزه انرژي باعث نگراني آمريکا و اروپا شده است.

در ادامه اين گزارش نويسنده با اشاره بر موقعيت ايجاد شده براي ايران با توجه به تحريم روسيه مي‌نويسد: با تحريم‌هاي اعمالي بر روسيه، ايران مي‌تواند گاز مورد نياز اروپا را تامين کند. در واقع ايران مي‌تواند با انتقال گاز خود به ترکيه گاز مورد نياز اروپا را تامين کند. البته بايد تصريح کرد که ايران از يک سو مايل به تحريک مسکو به عنوان بزرگترين تامين کننده گاز اروپا نيست اما اين کشور مي‌داند که در صورت احتمال تنش زدايي با آمريکا، اروپا در پي اغوا کردن ايران و عقد قرارداد و سرمايه گذاري در اين کشور است.

در ادامه اين مطلب آمده است: البته ايران بعيد است در جنگ با روسيه در زمينه تامين انرژي اروپا برآيد. در حالي که تحريم‌هاي اعمالي بر روسيه مواضع ايران در مذاکرات هسته‌اي را تحکيم مي کنند زيرا طرف‌هاي اروپايي محتاج گاز ايران هستند اما اين بدين مفهوم نيست که تهران از خود بيخود خواهد شد . هر چقدر که ايرانيان در پي طرح‌هاي جديد هستند در عين حال سياست‌هايشان در واقع نزديکي دو جانبه با مسکو براي ترک انداختن در تحريم‌هاي تحميلي عليه هر دو کشور است.

در انتهاي اين گزارش آمده است: پرونده هسته‌اي ايران براي آمريکا همانند تالار آيينه‌اي است که منعکس کننده آرزوهاي اين کشور براي دست يابي به بازار بکر جمعيت 77 ميليوني جوان و فرهيخته ايران به اضافه منبع انرژي عظيم براي شرکت‌هاي نفتي آمريکايي است. البته در اين تالار آينه‌اي ايران نيز اهدافي دارد و مي‌خواهد به عنوان قدرت منطقه‌اي بين شرق و غرب قرار گيرد.

اگر «حسن روحاني»، رييس جمهور ايران موفق به حصول توافق نهايي هسته‌اي با غرب شود، آنگاه وضعيت اقتصادي ايران با سرمايه‌گذاري اروپايي‌ها بسيار بهبود خواهد يافت. البته ايران قادر است با رويکرد نرمش قهرمانانه و نزديکي بيشتر با چين و روسيه نيز به مسير خود ادامه دهد.
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |



طي سال هاي اخير همواره ارتش عربستان عامل سرکوب بخش عظيمي از شيعيان و مخالفين حکومت يمن بوده است. دور جديد اعتراضات به دولت يمن در ابتدا با تهديد عربستان به حمله نظامي همراه شد. درهمين راستا، دولت سعودي از طريق رسانه هاي خود تهديد کرد که براي مقابله با جنبش مردمي به رهبري گروه انصار الله در يمن دخالت نظامي خواهد کرد. 

همچنين در آن مقطع يک منبع ديپلماتيک به پايگاه خبري يمني «حيات عدن» گفت که عربستان سعودي تهديد کرده است، براي متوقف کردن آنچه که تلاش حوثي‌ها براي تصرف صنعا پايتخت يمن خواند، از زور استفاده خواهد کرد. اين درحالي است که جنبش انصار الله يمن ادعاي برخي رسانه هاي محلي درباره تحرکات و آمادگي‌هاي رزمي و جنگي خود در اطراف شهر صنعا پايتخت اين کشور را رد کرد و درباره تعرض به اعتراضات مسالمت آميز مردم براي درخواست جهت ايجاد تغييرات سياسي در کشورشان هشدار داد. 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |



يکي از مهمترين نتايج خيزش داعش در سوريه و عراق چگونگي تاثير آن بر تغيير مفاهيم گسترده تر در خاورميانه است. برخي اوقات به نظر مي رسد دشمنان در حال تبديل شدن به متحدان بالقوه هستند و حتي دوستان قديمي با نگاهي ترديدآميز به يکديگر مي نگرند.

 آيا ما واقعا شاهد تغيير ديدگاه آمريکا و اروپا در خاورميانه خواهيم بود؟ گفتنش سخت است. اما مسائل واقعا پيچيده تر از آنچه چند سال پيش به نظر مي رسيد، جلوه مي کنند.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |



 تمام ميوه‌ها، از اهميت تغذيه‌اي بالايي برخوردارند و توصيه مي‌شود به وفور مصرف شوند ولي يکي از ميوه‌هايي که خاصيت معجزه ‌آسايي در سلامت دارد، سيب است.
ميوه سيب، حاوي پکتين و فيبر بالايي است و علاوه بر تأثير شگرفي که در حفظ سلامت دارد در رفع يبوست بسيار نتيجه بخش است. بعلاوه از آنجايي که حاوي فيبر بالا بوده و قند را بتدريج آزاد مي‌ کند در کنترل ديابت بسيار موثر است.
از ديگر خواص استثنايي سيب مي‌توان به پيشگيري کننده از بروز سرطان، اختلالات قلبي و جلوگيري از بالا رفتن چربي خون، اشاره کرد و توصيه مي‌شود روزانه يک عدد سيب در برنامه غذايي افراد جاي داشته باشد.

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |



توجه مطبوعات آمريکايي به واکنش ايران به وقايع «فرگوسن»، نزديک شدن دوباره ايران و حماس در نتيجه جنگ اخير غزه، سخت گيري برخي بانک هاي انگليسي عليه مشتريان ايراني خود، ديدگاه ايران درباره ماهيت روابط با عربستان سعودي و بازتاب درگذشت سيمين بهبهاني، شاعر ايراني، از جمله مهمترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است. 

موضوع واکنش هاي بين المللي به وقايع فرگوسن آمريکا، امروز نيز در مرکز توجه شماري از مطبوعات و رسانه ها قرار داشته است. در اين زمينه، روزنامه «نيويورک تايمز» به انتقادات مطرح شده از سوي ايران و روسيه عليه آمريکا به واسطه برخوردهايش در سرکوب معترضان در شهر فرگوسن پرداخته است. درباره ايران، اين روزنامه مي نويسد طي روزهاي اخير، مجموعه اي مطالب در حساب توئيتر منسوب به رهبر ايران منتشر شده که در آن، مواردي درباره تاريخچه اقدامات نژادپرستانه در آمريکا مورد اشاره قرار گرفته است. ديگر مطالب منتشره در اين صفحه، از جمله بيان اينکه دولت آمريکا مردم خود را فراموش کرده است، از جمله ديگر مواردي است که مورد اشاره نيويورک تايمز قرار گرفته است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |



 دلايل آببندي خودرو:
۱-قطعات مکانيکال خودرو از جمله لاينر و رينگ ها و نيز ساير نقاط از نقطه نظر ميکروسکپي با حداقل فاصله از همديگر در حال لغزش مي باشند که بايستي با کارکرد آرام همراه با روغن کاري سطوح مذکور را ملايم و صيقلي کرد.
۲-بدليل غير هم جنس بودن قطعات استفاده شده در موتور خودرو ها نياز است تا اين قطعات با يکديگر آداپته شده و جهت گيري شوند.
۳-با توجه به وجود انواع سيل و واشر هاي از جنس مس در اتومبيل و پک بودن کل موتور که ضريب انبساط طولي و حجمي گوناگوني دارند در اوايل کارکرد بايستي باهم آببندي گردند.
۴- منظور از آببندي تنها بر روي موتور نمي باشد بلکه قطعات موجود در گيربکس و ديفرانسيل و ديسک هاي ترمز ... نيز از حساسيت بالايي برخوردارند و با توجه به تماس متال به متال در گيرکس و ياتاقان هاي موجود در ساير قطعات متحرک موتور، آببندي لازم و ضروري مي باشد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |




 نام انواع انگور در ايران در زمان کريم‌خان زند عبارت‌اند از: شاهاني، ياقوتي، خليلي، عسکري، ريش‌بابا، انگور کشمش، فخري، انگور شصت عروسان سياه، الغي سياه، مثقالي، رازقي، شيرازي، نباتي، مادربچه.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 شهريور 1393برچسب:, توسط valeh |



خبر‌هاي اين روزها تکراري‌اند: پنج هکتار از پوشش جنگلي مارين در آتش سوخت؛ ۳۰ هکتار از جنگل‌هاي کوهدشت طعمه حريق شدند؛ يک‌ هکتار از جنگل‌هاي بهشهر در آتش سوخت؛ بيش از ۸۰۰ هکتار از جنگلهاي پارک ملي گلستان در آتش سوخت... اما اين تکرار، چيزي از عمق فاجعه نمي‌کاهد.


ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.